Profesorii din regiunea Sud-Vest Oltenia susțin că 52% dintre elevi lucrează mai bine împreună și 45% își prezintă ideile cu mai multă încredere. Elevii sunt mai motivați, mai atenți și învață mai bine - aceasta este concluzia studiului de impact la care au răspuns 270 de profesori, din grupul participanților la programul de formare "Oportunități de consolidare a carierei în societatea cunoașterii în regiunea Sud-Vest Oltenia", finalizat în luna octombrie 2010. "Evaluarea realizată în cadrul proiectului arată existența unui consens general în ceea ce privește profesionalizarea participanților ca urmare a participării la acest curs din perspectiva aplicării conceptelor la clasă și o nevoie a aplicării consecvente a conținuturilor cursului "Instruirea in societatea cunoașterii", precizează dr. Gabriela Noveanu, autoarea evaluării de impact pentru regiunea SudVest Oltenia, cercetător științific la Institutul de Științe ale Educației.
Evaluarea de impact a programului, ce s-a desfășurat în județele Dolj, Gorj, Olt, Mehedinți și Vâlcea, arată că peste 90% dintre profesori au cunoștințe medii și avansate de utilizare a calculatorului. Dotarea cu computere a școlilor din care provin repondenții nu este însă foarte bună. În medie, există un calculator la 18 elevi, iar numai 8,5% din profesori spun că își desfășoară orele de curs în laboratoare dotate cu computere și CD.
Aproape 40% dintre cadrele didactice absolvente ale cursului consideră că lipsa computerelor afectează nivelul de instruire. Trei sferturi dintre ei apreciază că și bugetul redus alocat consumabilelor (hârtie, toner etc.) influențează negativ activitatea școlară. Cei mai mulți dintre cei care reclamă acest lucru lucrează în învățământul profesional și tehnic, în zone dezavantajate, au studii postuniversitare și predau discipline umaniste.
După ce au finalizat cursul, 93% dintre cadrele didactice chestionate au afirmat că au implicat elevii în activități de lucru cu computerul; 57% cred că elevii sunt mai motivați, 52% că lucrează mai bine împreună și 45% declară că elevii își prezintă ideile cu mai multă încredere. Totusi, gestionarea activității elevilor la computer rămâne problematică, susțin 30% dintre profesori.
"Evaluarea realizată în cadrul proiectului arată existența unui consens general în ceea ce privește profesionalizarea participanților ca urmare a participării la acest curs din perspectiva aplicării conceptelor la clasă și o nevoie a aplicării consecvente a conținuturilor cursului "Instruirea in societatea cunoașterii", precizează dr. Gabriela Noveanu, autoarea evaluării de impact pentru regiunea SudVest Oltenia, cercetător științific la Institutul de Științe ale Educației.
Studiul de impact a fost realizat pe un eșantion de 270 de profesori, din care 38,9% din mediul ruban și 61,1% din mediul rural. Aceștia lucrează în școli cu un număr mediu de 631 elevi, iar cei mai mulți au peste 11 ani vechime în învățământ. Studiul va fi publicat pe portalul proiectului la finalul lunii decembrie 2010.
Programul care se va finaliza pe 31 martie 2011 este finanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane POS DRU 2007-2013, cu sprijinul partenerilor de la Casa Corpului Didactic Dolj și Casa Corpului Didactic Mehedinți.