.

Rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2011 semnaleaza o oarecare stabilizare in comparatie cu trimestrul anterior din anul trecut. Astfel, veniturile au inregistrat o reducere moderata dupa un an de criza, de 2,3% in comparatie cu ultimul trimestru din 2010, in timp ce EBITDA, calculata fara costurile de restructurare, ar fi fost cu cateva procente mai mare in comparatie cu ultimul trimestru din 2010. Speram ca, odata ce economia va incepe sa isi revina in urmatoarele luni, vor aparea si efecte pozitive in evolutia cererii pentru serviciile de telecomunicatii.

Din punct de vedere comercial, trebuie subliniate doua aspecte: rata deconectarilor de la serviciile de voce a fost bine controlata, mentinuta la aproximativ 5% in primul trimestru din 2011 in comparatie cu aceeasi perioada a 2010, iar cota de piata pentru serviciile TV si de internet a continuat sa creasca. Cresterea inregistrata a fost de doua cifre, Romtelecom avand acum cu 24,5% mai multi clienti de internet si cu 14,9% mai multi clienti pentru TV in comparatie cu primul trimestru din 2010.

De asemenea, au fost facute eforturi semnificative pentru a tine sub control costurile companiei – costurile operationale au scazut cu 3% in acest trimestru – si de a gasi noi modalitati pentru cresterea productivitatii, pentru a putea deservi un numar mai mare de clienti cu un numar redus de angajati.