.

 

RCS&RDS a lansat la CERF 2006 serviciul de acces Internet prin fibră optică FiberLink pentru rețele de cartier (FTTB - Fibre to the Building). FiberLink oferă viteze de până la 10 Mbps cu prietenii din cartier și până la 2 Mbps în Internet, trafic nelimitat, pe suport de fibră optică, telefonie cu 30 de minute lunare gratuite în rețelele mobile și sute de minute gratuite în rețelele Romtelecom și RDS.Tel.

Compania intenționează să își migreze în timp clienți de pe actuala rețea hibridă de fibră optică în magistrală combinată cu cablu pe segmentul către abonat (HFC) la noua sa rețea FTTB (fibră la scară) și FTTH (fibre to the home).
Valentin Popovici, directorul de dezvoltarea afacerilor companiei, a declarat la 'Ziua Comunicațiilor' că pe viitor prevede că fibra optică va face să dispară tehnologiile HFC și ADSL.

'FTTB e tehnologia viitorului pentru furnizarea de servicii de telecomunicații, oferind viteze de transfer și disponibilitate net superioare tehnologiilor ADSL și HFC. Rețelele de fibră optică permit dezvoltarea de noi servicii ce consumă din ce în ce mai multă bandă, servicii ce nu pot utiliza alte medii de transmisie. Rețelele de fibră optică permit adevărata convergență a serviciilor', a pretins Popovici. RCS&RDS e un operator triple-play ce adaugă în prezent ofertele de telefonie fie la serviciile de acces în bandă largă la Internet, fie la serviciile TV.

RCS&RDS domină absolut telefonia alternativă și piața TV prin satelit
Valentin Popovici a mai declarat că serviciul de telefonie RDS.Tel înregistrează în acest moment peste 450.000 de abonați, majoritatea rezidențiali. Pe segmentul de business, RDS.tel declară că înregistrează cel mai mare indice de satisfacție al clienților companii, cu 38% din clienții săi acordându-i punctaj maxim, față de 25% în cazul clienților de business ai Astral și 21% din cei ai Romtelecom, conform unui sondaj efectuat de Gallup România.

Studiul citat prezintă un contrast puternic cu situația serviciului Internet al RDS pe segmentul de consumer, care la începutul anului înregistra cele mai multe reclamații individuale (peste 2.500) la Asociația de Protecția Consumatorului, între toți furnizorii de comunicații din România. Pentru telefonie, însă, Valentin Popovici a prezentat un calcul în care pentru o companie cu un consum de 39.000 de minute de apeluri naționale și internaționale, factura la RDS s-ar ridica la 1.033 euro prin RDS.tel, față de 1.905 euro la Romtelecom. Compania a anunțat recent că va reduce cu 15% tarifele la apelurile către rețelele mobile, dacă ANRC implementează decizia de reducere a tarifelor de interconectare cu Orange și Vodafone.

Anul trecut compania a avut o creștere de 60% a cifrei de afaceri, la 200.000 mil. USD, de la 125 mil. USD în 2004. Potrivit datelor proprii, cota de piață a companiei a crescut în 2005 la 25% din piața de cablu, la peste 80% din piața de televiziune prin satelit, la 20% din piața Internet și la peste 9% din piața telefoniei fixe, în condițiile în care toată telefonia alternativă din România are o cotă de cca. 10% din liniile telefonice existente, restul de 90% aparținând Romtelecom, conform ANRC.

Cifrele anunțate de companie indică o dominație aproape absolută a RDS.tel pe piața telefoniei alternative și a DigiTV pe cea a televiziunii prin satelit. La 31 martie 2006 avea peste 400.000 de abonați la serviciile de telefonie fixă RDS.Tel și 200.000 de abonați la serviciul DigiTV.
Cu trei luni înainte, conform ANRC, existau în România 433.000 abonați la telefonia fixă alternativă și 150.000 de abonați la servicii TV prin satelit.
Obiectivele RCS&RDS pentru 2006 includ lansarea televiziunii digitale prin cablu și servicii Pay per View (PPV) și Video on Demand (VoD) pentru abonații săi la cablu digital sau satelit. Ei vor putea achiziționa orice program, inclusiv muzică și filme, plătind separat pentru vizionarea lui. Diferența dintre cele 2 servicii este că la Pay per View programul achiziționat e difuzat la aceeași oră pentru toți cei care îl comandă, în timp ce Video on Demand permite telespectatorilor să vizioneze programul pe care îl cumpără în orice moment al zilei. Compania consideră că serviciile sale nu trebuie promovate prin media, acestea vânzându-se singure.