Compania
SoftNet a pregătit un pachet pentru plata taxelor și impozitelor locale pe Internet, cu acces la informații din 2
aplicații: aplicația de Taxe și Impozite Locale (pe site-ul primăriei) și aplicația Internet Banking (pe site-ul
băncii). Acest sistem asigură o deplină siguranță a operațiilor, un flux rapid al plății, ușurință și comoditate
în exploatare. Sunt permise operațiile de plată atât de pe card, cât și din contul curent. Actualizarea datelor se
face la cerere, iar soluția permite verificarea operațiilor gestionate de cele 2 aplicații. Sistemul dezvoltat și
implementat folosește o platformă software IBM, formată din servere Lotus Domino, WebSphere pentru modulul de
bancă și orice sistem de baze de date relaționale ale sistemului de primărie. Ideea de bază a sistemului este
folosirea celor mai moderne standarde deschise și disponibilitatea pe un număr cât mai mare de platforme
hardware.
I. Plata pe Internet
Taxe și Impozite Locale (pe site-ul primăriei)
Modulul de consultare și
plată electronică permite:
1) Completarea unui formular 'Cerere pentru înscrierea în sistem'. Parola de
indentificare a utilizatorilor se obține de la Primărie, după ce sunt verificate datele de identificare personale.
Din acest moment, utilizatorul are acces la 'date private' referitoare la datoriile sale către primărie.
2)
Completarea unui formular 'Cerere pentru modificarea id-ului de utilizator'.
3) Acces la date private pentru
consultare sau plată:
- după identificare utilizatorul poate consulta caracteristicile tehnice ale obiectelor
impozabile, datoriile pe care le are (total, la scadență / impozit datorat, majorări, penalități), plățile făcute
până în momentul curent, comenzile de plată în curs de desfășurare, și date de istoric pentru 5 ani în
urmă.
II. Plata de pe card prin POS (alternativă la plata în numerar)
Pentru realizarea acestei operațiuni
este obligatoriu ca la ghișeele Primăriei să fie instalate POS-uri.
- operatorul de la ghișeul primăriei
selectează taxele și impozitele pe care contribuabilul dorește să le plătească, rezultând un total de plată.
-
contribuabilul plătește prin POS-ul aflat la ghișeu, totalul de plată. După acceptarea tranzacției POS-ul va
genera două chitanțe, una pentru operator, alta pentru contribuabil.
- operatorul introducere numărul chitanței
POS cu care s-a efectuat plata, listează în două exemplare detaliile plății pentru a avea confirmarea
corectitudinii datelor introduse, (1 exemplar la contribuabil)
- descărcarea se face automat.