.

Comerțul electronic cu plata online prin card a crescut cu 38% în 2010, la 127,8 milioane de euro, în timp ce numărul de tranzacții procesate a avansat cu 82%, fiind înregistrate 2,26 milioane de tranzacții, conform datelor furnizate de Romcard.

 

 

În 2009, ritmul de creștere a comerțului electronic cu plata online a fost de 75%, la 92,8 milioane euro.

În perioada analizată, prin sistemul ePayment, administrat de GeCAD ePayment International, au fost procesate 2,08 milioane de tranzacții în valoare de 121 de milioane de euro. În 2010, în sistemul ePayment, valoarea medie a unei tranzacții a fost de 58 de euro, în scădere față de valoarea înregistrată în 2009, de 79 de euro.

"Anul 2010 a fost marcat de intrarea a noi comercianți pe piață, care au căutat atât extinderea businessului în mediul online, cât și soluții mai avantajoase la costuri mai mici. Cumpărătorii, pe de altă parte, au fost foarte receptivi la promoții și reduceri de preț, astfel încât campaniile cu concept clar și implementare eficientă au reușit să atragă plătitori din offline în online", a declarat directorul general al GeCAD ePayment, Daniel Nicolescu. Industriile în care s-au procesat cele mai multe tranzacții online au fost: telecomunicațiile, turismul, plata utilităților, serviciile, retailul și divertismentul, potrivit datelor GeCAD ePayment.

Lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacții au fost: mai - 210.000 de tranzacții, generate în special de cumpărătorii care au achiziționat pachete de vacanță pentru sezonul estival și decembrie - 205.000 de tranzacții, majoritatea reprezentând cumpărături făcute cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

"În prima parte a lui 2010, volumul tranzacțiilor a continuat tendința crescătoare din 2009. În iunie, iulie și august s-a înregistrat o diminuare a volumului tranzacționat cu 15-25% față de lunile precedente, evoluție care s-a datorat mai degrabă unor circumstanțe conjuncturale decât crizei economice", a declarat directorul general al Romcard, Marian Mitroi.

Începând cu septembrie, tendința ascendentă a fost reluată, volumele tranzacționate ajungând la cotele atinse în prima parte a anului.

"Evoluția încurajatoare din ultimele patru luni ne determină să avem o perspectivă optimistă pentru 2011, când estimăm o creștere cu 30% față de 2010 a volumului tranzacțiilor ecommerce", a mai spus Mitroi. GeCAD ePayment estimează că în 2011 se va înregistra aceeași tendință ascendentă și ritm de creștere ca și în 2010.