.

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a publicat versiunea 2017 a ghidului pentru Black Friday, disponibil pe site-ul asociației.  Ghidul este adresat retailerilor, dar și clienților cu scopul de a le facilita informarea înaintea celui mai important eveniment de shopping al anului. Acesta cuprinde informații specifice pentru fiecare stadiu al procesului de cumpărare, de la faza de prospecție, planificare și derulare a achizițiilor în cazul clienților, la organizarea cataloagelor de produse, a stocurilor, plăților și livrărilor, dar și a procesului post-vânzare. 
 
”Vorbim de câteva mii de magazine online angrenate în fenomenul Black Friday, milioane de produse cu preț redus, mii de angajați implicați, de la faza de planificare la cea de execuție, deci un efort logistic considerabil concentrat într-o singură zi. Totodată, având în vedere creșterile înregistrate de Black Friday în fiecare an, atât din perspectiva numărului cumpărătorilor, cât și a valorii vânzărilor, considerăm esențial să asigurăm o bună informare a retailerilor relativ la provocarea organizării evenimentului de shopping astfel încât să ofere cu fiecare an o experiență cât mai bună clienților”, precizează Florinel Chiș (foto), director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online.
 
Anul trecut, vânzările de Black Friday au depășit 120 de milioane de euro, în creștere cu 20% față de 2015 și cu 60% mai mari față de 2014. 
 
”Comerțul online în România are un potențial foarte bun de creștere așa cum o arată și cifrele post-Black Friday. Explicația e simplă - clienții au acces la o gamă vastă de produse, pot face comparație de prețuri, este așadar un canal perfect transparent, beneficiază de servicii cu valoare adăugată și, în plus, economisesc timp și bani. Pentru magazine, avantajele sunt legate de investiția inițială minimă în deschiderea magazinului, costurile reduse de operare și accesul la un număr mult mai mare de clienți”, a mai adăugat Florinel Chiș.   
 
Anul trecut comerțul online din România a avut un avans de 38% la o valoare de 2,05 miliarde de euro, conform raportului european privind comerțul electronic realizat de Global Ecommerce Association. România s-a clasat astfel pe primul loc în Europa după rata de creștere și pe locul doi la nivel global, după Australia, care a înregistrat un avans de 40%. 
Pentru anul în curs, ARMO estimează o valoare a retailului online autohton de peste 2,5 miliarde de euro și un potențial de dublare a acestei valori până în 2020.
 
Printre magazinele membre ARMO se numără: AVStore, F64, Elefant, FashionUp, evoMAG, SevenSins.ro, eMAG, PC Garage, Romstal.
 
 
Despre ARMO
 
Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. 
 
Pot deveni membri ARMO magazinele online care aderă la prevederile din Statutul Asociației, admiterea în ARMO făcându-se pe baza aprobării Consiliului Director. În plus, pot deveni membri de onoare ai asociației persoanele fizice române sau străine, cu merite deosebite în orice domeniu al vieții economice sau culturale din țară sau străinătate, la propunerea Consiliului Director.