.

În timp ce Irlanda, Spania, Finlanda, Suedia, Danemarca, Marea Britanie și Portugalia au dezvoltate site-uri de Web eficiente pentru a oferi servicii de administrație electronică, celelalte state membre UE mai au mult până a ajunge la un stadiu satisfăcător, se arată într-un studiu efectuat la sfârșitul anului trecut la cererea Comisiei Europene de Cap Gemini Ernst & Young. Raportul s-a bazat pe un eșantion de 7.400 de site-uri ale autorităților naționale, regionale și locale și a măsurat nivelul la care serviciile administrative sunt furnizate online prin alocarea de procente pentru fiecare stadiu de dezvoltare, de la interacțiunea simplă, unidirecțională la manevrarea complet electronică a unei situații. Nu întâmplător, cele mai bune medii le-au primit serviciile legate de activități generatoare de venituri, ca taxa pe venit, TVA și contribuții sociale. Aici media a fost de 62%. Serviciile de livrare a documentelor - permise de conducere, pașapoarte - sunt slab dezvoltate, primind o medie de 33%.
În România, între 25-29 martie 2002, Primăria Sectorului 5 București și Banc Post au testat cu succes aplicația necesară achitării online a taxelor și impozitelor locale. Soluția aleasă este de tip Info-chioșc. Aplicația a fost dezvoltată de un consorțiu format din ICI București, Siveco România, Compaq, Ericsson și Intrarom. Orice client Banc Post ce dispune de serviciul Internet Banking poate efectua plata acestor taxe și impozite locale de la orice calculator conectat la Internet. Orice cetățean poate plăti taxele local, la Primăria sectorului 5, prin card Banc Post sau alt card utilizând un POS pus la dispoziție de bancă.
Costurile inițiale de implementare a sistemului la nivel național vor fi de maximum 15.000 euro, iar pentru faza de plată efectivă online, se poate ajunge la 50.000 - 100.000 euro.