.

Camera de Comerț și Industrie a României și a Municipiului București a lansat joi 7 iulie 2005 în cadrul evenimetului @vantaj dublu în afaceri, e-Tranzact și www.sursedefinantare.ro, două servicii noi care se adresează firmelor interesate de dezvoltarea lor atât prin accesul la fonduri care să le compleze propria finanțare, cât și la servicii electronice care facilitează relația cu clienții.

e-Tranzact

e-Tranzact este un serviciu unic în România, care propune o soluție de plată on-line cu carte de credit sau debit, în condiții de securitate garantată. E-Tranzact permite: trimiterea către clienți de facturi proformă standardizate, negocierea valorii tranzacției, plata sumei negociate folosind orice card de debit/credit și monitorizarea tranzacțiilor prin generarea de rapoarte periodice.
Serviciul este creat de Camera de Comerț și Industrie a României și a Municipiului București în colaborare cu firma americană DotCommerce și este disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână. Aderarea la e-Tranzact se face prin completarea unui formular de aderare existent on-line la adresa www.dotcommerce.ro/ccirb, încheierea unui contract și plata unei singure taxe de 99,99 USD.

sursedefinantare.ro

Site-ul www.sursedefinantare.ro este un serviciu adresat firmelor și organizațiilor care sunt interesate să obțină finanțare prin intermediul programelor oferite de instituțiile financiare internaționale, fonduri de investiții sau bănci. Informațiile oferite utilizatorilor site-ului sunt: prezentări detaliate ale programelor de creditare disponibile și a condițiilor de creditare specifice (cuantum-ul finanțării, dobânda, comisioane, garanții perioadă de rambursare, documentația solicitată), prezentări detaliate ale fondurilor nerambursabile care pot fi obținute în cadrul programelor de finanțare europeană (PHARE, ISPA, SAPARD) sau ale agențiilor guvernamentale. Firmele și organizațiile vor avea posibilitatea de a se abona la serviciul eINFCLfinațare care transmite ultimele noutăți din domeniul programelor de finanțare prin intrermediul unei alerte e-mail.
Prin intermediul acestui site utilizatorii vor putea beneficia de asistență și consultanță pentru identificarea programului potrivit și întocmirea documentației necesare obținerii finanțării; de asemenea vor fi la curent cu ultimele evenimente organizate pe tema acordării de finanțări.

Camera de Comerț și Industrie a României și a Municipiului București a devenit distribuitor de certificate digitale și alte produse E-Sign România începând din luna decembrie 2003.
Certificatele digitale permit semnarea, autentificarea și recunoașterea legală a documentelor transmise electronic, controlează automat accesul la extranet-ul, intranet-ul și e-mail-ul dumneavoastră. Protejează datele, asigură securitatea tranzacțiilor și protejează e-mail-ul prin criptare, semnături electronice - dovadă a integrității mesajului.

E-Sign România S.A. este înregistrată oficial ca Furnizor de Servicii de Certificare care se conformează Legii Nr. 455/2001 și a Directivei UE/93/99 și specificațiilor Deciziei Nr. 1259/13 Decembrie 2001 cu privire la aprobarea Normelor Tehnice și Metodologice pentru aplicarea semnăturii electronice.
E-Sign România este prima autoritate de certificare (AC) din România care permite afacerilor și consumatorilor să comunice și să încheie cu încredere tranzacții prin rețelele digitale. Prin cooperarea cu ADACOM, membră a VeriSign Affiliate Trust Network, E-Sign implementează produse și servicii pentru piața românească.

În calitate de distribuitor de produse e-Sign, CCIRB a anunțat și oferta de prețuri pentru produsele E-Sign, valabilă în luna iulie 2005:
â–  Certificat de server SECURE SERVER CERTIFICATE 40 BITSSL - 349 Euro+TVA
â–  Certificat de server GLOBAL SERVER CERTIFICATE 128BITSSL - 895 Euro+TVA
â–  Certificate digitale de semnătură calificată - 40 Euro+TVA
â–  Dispozitiv securizat e-token - 85 Euro+TVA
â–  e-signer Software pentru crearea și semnarea electronică a documentelor (orice document poate fi semnat cu acest utilitar) - 70 EURO + TVA