.

În primul trimestru din 2010, volumul tranzacțiilor online cu card bancar din România s-a ridicat la 31,85 de milioane de euro, în creștere cu 70% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor furnizate de Romcard. În acest interval s-au procesat 603.437 de tranzacții. „Aceste rezultate sunt încurajatoare pentru piața românească de comerț electronic. Deși estimările inițiale indicau o creștere moderată, acest prim trimestru a început în forță, prin intrarea unor noi jucători în mediul online. Comerțul electronic rămâne în continuare un domeniu cu potențial de creștere", precizează Carmen Sebe (foto), CEO al GECAD ePayment. Prin platforma ePayment au fost procesate 575.000 de tranzacții, la o valoare de 30,25 de milioane de euro.

Cele mai comercializate produse online în această perioadă fac parte din categoriile: telecom, turism, servicii, plata utilităților, etail și divertisment. Cea mai spectaculoasă creștere a numărului de tranzacții s-a înregistrat în domeniul turismului – cu 270% mai mult față de anul trecut. "Turismul este una dintre industriile pe a cărei creștere am pariat anul acesta și mă bucur că rezultatele obținute până acum ne confirmă estimările. Acest lucru demonstrează că, atât cumpărătorii, cât și operatorii de turism au înțeles avantajele pe care le oferă comerțul electronic în domeniul lor de activitate", a mai declarat reprezentantul ePayment.

O evoluție bună au înregistrat si domeniile telecom, plata utilităților și divertisment unde, comparativ cu anul trecut, numărul tranzacțiilor a crescut cu 230%, 178% și respectiv 160%. Creșterile înregistrate în aceste domenii indică faptul că, în rândul utilizatorilor, s-a creat o obișnuință a plății online cu cardul pentru cheltuielile recurente, dar și pentru achiziții noi.

"Plata utilităților este unul dintre domeniile-cheie anul acesta. În perioada următoare vom asista la o creștere substanțială a numărului de tranzacții în acest domeniu. Pentru următoarele luni ne așteptăm la evoluții bune și în turism, ținând cont că vacanța de vară se apropie, dar și în divertisment. În ansamblu, comerțul electronic își va menține tendința de creștere până la finalul anului, comparativ cu 2009", precizează Carmen Sebe.