.

Interviu cu Steven van Groningen, Președinte & CEO Raiffeisen Bank

Soluția de plăți mobile MyBanking a împlinit un an de funcționare pe piața românească. Atât Ted Lattimore, președintele Connex, cât și Steven van Groningen, președintele Raiffeisen Bank, descriu anatomia unei afaceri de succes. Politica celor doi lideri de piață poate fi un model și pentru competiția acerbă dintre ceilalți operatori telecom, dublați de băncile din România.

C@M: Care este bilanțul Raiffeisen Bank la 1 an de colaborare cu Connex pentru serviciul myBanking?
Steven van Groningen: Atât Connex, cât și Raiffeisen Bank sunt lideri ai pieței din punct de vedere al inovației. Scopul parteneriatului dintre cele 2 companii este de a oferi clienților produse noi, de calitate, folosind tehnologii și concepte avansate. La un an de la lansarea myBanking considerăm că acest obiectiv a fost atins: în momentul lansării serviciul a reprezentat o premieră pe piața românească, fiind bine recepționat de către utilizatori. Funcționalitățile adăugate pe parcurs au reprezentat inovații și sunt sigur că vor fi deosebit de utile și se vor bucura de succes.

C@M: Care a fost volumul investiției în myBanking din partea Raiffeisen și în ce orizont de timp se va amortiza?
Steven van Groningen: myBanking se înscrie în politica Raiffeisen Bank de a investi în tehnologii avansate, care să permită cu ușurință dezvoltarea de noi aplicații și care să se integreze cu platforma IT a băncii. Investiția de aproximativ 200.000 euro va fi amortizată atât prin veniturile generate de myBanking, cât și prin dezvoltarea de servicii suplimentare care vor beneficia de această platformă.

C@M: Cum se integrează myBanking în strategia de retail a băncii?
Steven van Groningen: Raiffeisen Bank dorește să ofere clienților săi acces la bancă de oriunde și oricând, fără a fi necesară prezența într-una dintre cele 200 de unități. În acest sens, strategia noastră este de a oferi clienților canale alternative de acces, care includ myBanking și Raiffeisen Direct - call center. Ne propunem ca informațiile solicitate și serviciile oferite să fie aceleași, indiferent de canalul utilizat de către client. În viitor intenționăm să dezvoltăm și o platformă de internet banking, în așa fel încât să oferim acces prin toate mijloacele de comunicare.

C@M: Câți utilizatori myBanking există în azi (proporția end user/ corporate)?
Steven van Groningen: Numărul total de utilizatori este de peste 3500 la această dată. Dintre aceștia, circa 80 % sunt utilizatori persoane fizice.

C@M: Care a fost volumul total de mesaje, respectiv tranzacții (plăți Connex), înregistrat în primul an de funcționare a serviciului? Care sunt tendințele de creștere a volumului lunar?
Steven van Groningen: Volumul total de mesaje la un an de funcționare este de peste 120.000, cifră care arată o utilizare foarte frecventă a serviciului de către clienți. Astfel, în fiecare lună, gradul mediu de utilizare a fost de peste 5 sms/client. Numărul tranzacțiilor Connex - plăți reîncărcări de cartele preplătite depășește 12.000, volumul lunar de activitate fiind în continuă creștere. O creștere importantă va fi obținută prin implementarea plăților către diverși furnizori de utilități, precum și prin introducerea produselor noi - cum ar fi cardul de credit - în platforma myBanking.

C@M: Câți abonați ați înregistrat deja pentru noile facilități de transferuri între conturi? Ce estimări de creștere a volumului de tranzacții prin mobil aveți pentru următorul an (2005)?
Steven van Groningen: Este prematur să analizăm numărul de clienți suplimentari aduși de noile facilități, având în vedere că au trecut doar două săptămâni de la lansarea lor comercială și ținând cont și de faptul că promovarea activă a acestor servicii este de-abia la început. Cert este că ritmul de înrolare a noilor clienți este în creștere în această scurtă perioadă și există premisele ca această creștere să se permanentizeze. Pentru 2005 estimăm o creștere substanțială a numărului de clienți, care să efectueze în medie cel puțin o tranzacție pe lună - aici incluzând toate tipurile de operațiuni (plăți Connex, reîncărcări, transferuri, plăți de utilități). Factori decisiiv pentru dezvoltare vor fi numărul și dimensiunea partenerilor care se vor arăta interesați de această modalitate de efectuare a plăților.

Ted LATTIMORE, Președinte și COO Connex, despre MyBanking:

C@M: Cum apreciați acest parteneriat la trecerea unui an de colaborare?
Ted Lattimore: Raiffeisen Bank s-a dovedit a fi un partener dinamic și deschis. Ca și noi, sunt foarte hotărâți să își dezvolte activitatea și să satisfacă nevoile clienților lor la un standard de calitate cât mai înalt. Împreună, aducem pe piață servicii unice, special create pentru clienții cei mai orientați spre eficiență din România. Parteneriatul cu Raiffeisen Bank este tot ceea ce ne putem dori.

C@M: Cum vedeți segmentele de piață vizate de acest serviciu și în ce fel se regăsesc acestea printre clienții strategici ai Connex?
Ted Lattimore: MyBanking este un serviciu atractiv pentru clienții care vor să aibă un acces facil la servicii bancare și la servicii de plată a utilităților. Acești oameni au foarte puțin timp liber și de aceea apreciază eficiența pe care le-o aduce myBanking. 

C@M: Precizați, vă rog, calitățile comune ale Connex și Raiffeisen în efortul de promovare în comun a serviciului de MyBanking?
Ted Lattimore: Atât Connex, cât și Raiffeisen Bank se concentrează pe aducerea în România a serviciilor de ultimă oră și pe a fi primii în aceste demersuri. Ambele companii sunt în egală măsură preocupate atât de clienții proprii, cât și de clienții noștri comuni.