.

Interviu cu Radu TOPLICEANU, Director Electronic Distribution Channels, Raiffeisen Bank

C@M: Pentru soluția software myBanking ați achiziționat platforma sau a fost dezvoltată de echipele Raiffeisen și Connex?
Radu Topliceanu: Implementarea proiectului a fost făcută de o echipă mixtă Raiffeisen - Connex - UCS (Universal Card System). Astfel, dezvoltarea aplicației pe cartela SMART a fost făcută de Connex împreună cu furnizorul cartelelor. Connex a realizat interfațarea aplicațiilor specifice myBanking cu sistemele lor IT. Echipa IT a Raiffeisen Bank a asigurat interconectarea cu sistemele bancare și modalitatea de efectuare on-line a tranzacțiilor. UCS a jucat rolul de integrator al celor două sisteme, folosind experiența acumulată în colaborările anterioare cu Raiffeisen Bank în domeniul mobile banking. Merită subliniat faptul că myBanking, așa cum îl puteți folosi acum, este rezultatul unei colaborări foarte bune între partenerii menționați anterior. Termenul 'muncă în echipă' descrie cel mai bine procesul de dezvoltare și implementare.

C@M: Cum arată planurile de dezvoltare pentru myBanking? 
Radu Topliceanu: Pasul următor este identificarea unui număr cât mai mare de furnizori de utilități cu care să colaborăm în vederea efectuării plăților prin myBanking. Trebuie subliniat că este necesară existența unui sistem informatic al furnizorului respectiv care să permită identificarea și alocarea automată a plăților către clienți, în așa fel încât procesul să fie automat pe toată întinderea sa. Suntem încrezători că astfel de parteneriate vor fi benefice atât pentru clienți, cât și pentru furnizorii de utilități. Implementarea plăților de pe telefonul mobil către comercianți - m-commerce - reprezintă o etapă de dezvoltare dorită atât de către noi, cât și de către partenerii noștri. Platforma tehnică ne permite astfel de operațiuni, momentul implementării urmând să fie decis de evoluția pieței.

C@M: Vă gândiți să oferiți acces mobil și la serviciile de investiții financiare oferite de Raiffeisen Capital & Investment? 
Radu Topliceanu: Extinderea către serviciile oferite și de alte companii din cadrul grupului Raiffeisen este o opțiune analizată de către specialiștii noștri. O astfel de dezvoltare presupune o integrare a sistemelor informatice.

C@M: Cum arată tariful mesajelor - la Connex și abonamentul lunar la Raiffeisen?
Radu Topliceanu: Aș vrea să menționez că un factor important în stabilirea tarifelor pentru acest serviciu a fost dorința noastră și a partenerilor noștri de a-l face cât mai accesibil pentru clienți. Astfel, abonamentul lunar este 0,5 euro pentru persoane fizice și 1 euro pentru persoane juridice. Costul unui SMS este de 15 cenți USD pentru informații și 30 cenți USD pentru tranzacțiile efectuate. Este important de știut că pentru plățile Connex și reîncărcarea de cartele preplătite SMS-urile sunt gratuite. Indiferent de situație, se taxează doar mesajele de succes.

C@M: Broadcasting-ul cu info despre cea mai apropiată bancă/ATM Raiffeisen - cum măsurați impactul acestui serviciu de localizare asupra veniturilor băncii?
Radu Topliceanu: Broadcasting-ul este un bun exemplu al colaborării amintite anterior. Este prea devreme să vorbim de creșterea veniturilor băncii prin acest sistem. Important este ca orice client poate ajunge mai repede în contact cu banca. Beneficiem de rapoarte periodice din partea Connex privind gradul de utilizare a serviciului de către clienți și suntem încrezători că această facilitate va fi tot mai des apelată. Taxarea se face de către Connex, cu 15 cenți USD pe mesaj.