.

Selectie de auditori pentru verificarea indeplinirii conditiilor de acreditare de catre furnizori de semnatura electronica

Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei a anuntat joi 7 iunie lansarea procedurii de selectie a auditorilor pentru verificarea indeplinirii conditiilor de acreditare de catre compania DigiSign S.A., furnizor de servicii de certificare calificata.

Incepand cu data de 11.07.2005, ora 10.00, documentul privind conditiile de calificare poate fi obtinut, gratuit, de la sediul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Registratura (parter, camera 7). Documentele necesare sunt: imputernicirea din partea firmei si copie de pe actul de identitate al persoanei imputernicite sa achizitioneze documentul privind conditiile de calificare. Mai multe informatii pot fi obtinute la tel. 335.39.19.

Data limita pentru depunerea documentatiei de calificare este 25.07.2005, ora 12.00.

Procedura de selectie a auditorilor este descrisa in Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.54 privind procedura acordarii, suspendarii si retragerii deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare, publicat in Monitorul Oficial nr.209/11.03.2005.

Pe piata romaneasca, DigiSign S.A. este al patrulea furnizor de servicii de certificare pentru semnatura electronica, alaturi de E-Sign Romania S.A., Internet DomReg SRL si TRANS SPED SRL. Certificatele eliberate sunt certificate simple si calificate cu si fara distribuirea la client a dispozitivului securizat de creare a semnaturii electronice.

Mai multe informatii despre situatia furnizorilor de servicii de certificare pentru semnatura electronica sunt disponibile pe site-ul Autoritatii de Reglementare si Supraveghere specializata in domeniu, http://ars.mcti.ro, care mentine Registrul furnizorilor de servicii de certificare si care constituie evidenta oficiala a furnizorilor de astfel de servicii.