.

În trimestrul al treilea al acestui an (perioada iulie-septembrie 2007) magazinele online românești care au implementat soluția ePayment au vândut produse și servicii în valoare de 7,6 milioane euro, numărul tranzacțiilor ridicându-se la aproape 88.000, a anunțat compania într-un comunicat de presă de luni, 8 octombrie 2007.

Conform datelor publicate de RomCard, valoarea totală a pieței pentru aceeași perioadă se situează la 8,1 milioane euro și 117.000 tranzacții online. În aceste condiții, ePayment își păstrează poziția de lider cu 94% cotă de piață, calculată în funcție de valorile tranzacționate.

Comparativ cu valorile anunțate pentru primele șase luni ale anului, în trimestrul al treilea se observă o ușoară scădere a cifrelor, fenomen normal având în vedere că lunile de vară reprezintă, tradițional, perioada de concedii când ritmul de cumpărături este mai scăzut.

Luna septembrie marchează reluarea ritmului de creștere, cifrele indicând în sistemul ePayment o creștere de 23% față de luna august, de la 2,3 milioane euro la aproape 2,8 milioane euro.

„Lunile de vară 2007 ne oferă un amănunt statistic interesant", arată Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment. „Cumulat, lunile iunie, iulie și august, cele mai puțin dinamice din an, au însumat un total de 7,5 milioane euro și 90.500 de tranzacții, procesate prin ePayment, ceea ce reprezintă 76% și respectiv 85% din totalul inregistrat în 2006. Este un lucru care ne arată cât de mult crește piața și ce potențial există acum pentru comercianții din mediul online", adaugă Carmen Sebe.

Raportat la nivelul întregului an 2006, perioada ianuarie-septembrie 2007 a înregistrat o creștere de 137% a numărului de tranzacții cu plata online prin card procesate prin intermediul ePayment și de 115%, din punctul de vedere al valorii acestora, ajungând la suma de 21,5 milioane euro și 253.000 de tranzacții.

Sectoarele care au înregistrat cel mai mare succes în mediul online sunt în continuare cel al telecomunicațiilor, cu o pondere de 30% din volumul total al tranzacțiilor, urmat de turism (pachete turistice) și transporturi, cu o pondere de 20%, e-tail cu 18% și acces la conținut cu 12 procente.

Principalul factor care a contribuit la evoluția pieței este creșterea nivelului de încredere al publicului în privința securității plăților online, ca urmare a intensificării programelor de informare și educare dedicate atât cumpărătorilor finali, cât și comercianților online.

La creșterea pieței a contribuit, într-o mare măsură și intrarea unor jucători importanți, companii cu portofolii mari de clienți, precum Romstal, Diverta sau Ultra Pro, care au văzut în mediul online un canal nou și util pentru creșterea vânzărilor, eficientizarea activităților de marketing și menținerea unei relații optime cu clienții.

„În ceea ce privește ultimul trimestru al anului, luna septembrie a dat deja startul. Pentru următoarea perioadă așteptăm creșteri între 20 și 30% de la lună la lună, cu un punct culminant în primele două săptămâni din luna decembrie. În ceea ce privește anul 2007, cifrele după primele nouă luni și estimările pentru ultimele trei arată că la finalul anului valoarea totală a pieței se va situa în jurul a 35 de milioane de euro", conchide Carmen Sebe.