.

În primele șase luni ale acestui an, românii au cheltuit în magazinele online 25 milioane de euro, în creștere cu 60% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform statisticilor RomCard. Dintre acestea, 22,3 milioane euro au fost tranzacționate în magazinele online care folosesc soluția ePayment. Creșteri importante s-au înregistrat și la numărul de tranzacții care a ajuns la aproape 300.000, dar și la valoarea medie a unei cumpărături care a ajuns de la 80 euro anul trecut la 92 euro în primele șase luni ale anului, a anunțat compania GECAD ePayment într-un comunicat de presă emis pe 3 iulie 2008.
 
Clasamentul principalelor tipuri de produse achiziționate și plătite online cu card bancar a rămas neschimbat față de perioada anterioară: industria telecom, turism&transporturi, în special bilete de avion, și e-tail, la această a treia categorie comercializându-se foarte bine produsele IT. Pe lângă acestea, alte două segmente au înregistrat creșteri însemnate și au demonstrat că prezintă potențial de creștere în viitorul apropiat: asigurările online și biletele pentru spectacole și concerte.
 
Conform informațiilor din sistemul ePayment, vânzările online de asigurări, în special asigurări de călătorie, au crescut cu 95% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce vânzările de bilete la spectacole și concerte au crescut de peste patru ori față de primele șase luni ale anului 2007.
 
Principala caracteristică a acestui prim semestru a fost creșterea numărului de magazine, în sistemul ePayment intrând aproape 90 de magazine noi de la începutul anului până acum. „Printre cei mai importanți clienți noi intrați în portfoliul ePayment în prima jumătate a anului se număra Vodafone și BitDefender", afirmă Carmen Sebe.
 
„Piata crește pentru că avem tot mai multe magazine online și pentru că a mai crescut și rata de penetrare a accesului la Internet, care a depășit 30%. Este vorba despre un trend pe care vom fi încă mult timp de acum încolo. Ceea ce lipsește însă pieței din România este posibilitatea de a plăti online pentru diverse servicii, de la taxe și impozite până la plata abonamentelor la cablu, internet etc. Există câteva servicii care pot fi plătite online, însă acestea sunt puține și nu acoperă nevoia reală existentă în piata", este de părere și Marin Mitroi, Director General RomCard.
 
Atât Carmen Sebe, cât și Marin Mitroi consideră că implementarea unui sistem sigur și funcțional de plată online pentru astfel de servicii ar duce la o nouă creștere spectaculoasă a comerțului electronic românesc.