.

După o perioadă plină de provocări, băncile din Europa caută acum noi modalități prin care să se bucure de flexibilitatea necesară pentru a răspunde mai eficient schimbărilor tot mai rapide ale pieței. Pentru a se dezvolta în continuare, ele au nevoie să recâștige încrederea clienților, să îmbunătățească experiența acestora, să inoveze prin produse mai bine orientate să răspundă nevoilor lor și să găsească soluțiile potrivite pentru a ține sub control costurile și riscurile. Un studiu realizat de NelsonHall, cea mai importantă companie de analiză de piață în segmentul serviciilor BPO, pentru HP arată că un număr tot mai mare de instituții financiare caută soluția pentru creștere în BPO.

Astfel, studiul a relevat faptul că băncile din Europa se confruntă cu trei provocări importante:

- 91% dintre instituțiile chestionate menționează nevoia de a-și fideliza clienții oferindu-le produse noi

- 88% dintre bănci consideră necesară îmbunătățirii agilității lor pe piață și a vitezei cu care se adaptează schimbărilor

- 76% plănuiesc să își îmbunătățească modul în care își desfășoară activitatea de zi cu zi

În acest moment, toate băncile incluse în acest studiu au recunoscut că externalizează deja cel puțin unul dintre procesele lor operaționale zilnice, cele mai frecvente fiind procesele de administrare a datoriilor (82%) și relația cu clienții (56%). 44% dintre bănci plănuiesc însă să integreze serviciile de BPO ca element principal în strategiile lor viitoare, ajutându-le astfel să își îmbunătățească operațiunile și să devină mai eficiente.

Flexibilitatea oferită de BPO le permite băncilor să reducă riscurile de operare și le oferă garanția că produsele bancare pe care le pun la dispoziția clienților sunt relevante pentru aceștia. De aceea, 60% dintre respondenți speră că implementarea acestor servicii îi va ajuta să își simplifice portofoliul de produse, în timp ce 62% cred că i-ar putea ajuta să își îmbunătățească interacțiunea clienților cu banca.

„Studiul arată că două din trei bănci europene consideră serviciile de BPO ca fiind o modalitate foarte bună de a atinge un nivel superior de agilitate prin simplificarea și automatizarea proceselor operaționale cheie", precizează Rachael Stormonth, senior vice president, NelsonHall. „Externalizarea anumitor procese de business poate reprezenta un agent de schimbare pentru întreg sectorul financiar și poate ajuta băncile să își restructureze în mod fundamental modul în care lucrează."

Indiferent de motivația pentru a alege externalizare de tip BPO, un lucru este clar: 62% dintre bănci caută un furnizor de BPO care să le ajute să lanseze rapid produse noi, în timp ce 49% vor un vendor care să le garanteze creșterea veniturilor generate de clienți.

HP are peste 35 de ani de experiență în industria serviciilor financiare, oferind servicii de externalizare și soluții potrivite care să susțină rezultate optime de business. Portofoliul HP Enterprise Services dedicat industriei financiar-bancare include soluții de plată și de administrare a cardurilor, de core banking, de administrare a creditelor și a relației cu clienții, precum și soluții de optimizare a proceselor de lucru, servicii pentru aplicații și soluții de externalizare IT.