.

Ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 şi 74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda şi/sau cumpăra produse şi servicii (raportat la persoanele din aceeaşi categorie de vârstă care au folosit vreodată internetul) a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la 43,5% în anul 2018, comparativ cu 35% în 2017, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, precizează Agerpres.
 
"Deşi ponderea celor care nu au apelat la comerţul electronic este încă destul de mare, totuşi în anul 2018 s-a înregistrat o scădere cu 8,5 puncte procentuale, faţă de anul 2017. Această tendinţă se observă atât la persoanele de sex masculin, cu 8,1 puncte procentuale mai puţin faţă de anul 2017, cât şi la cele de sex feminin, cu 8,9 puncte procentuale mai puţin. În anul 2018 internetul a fost accesat pentru a comanda/ cumpăra produse de aproape jumătate dintre bărbaţi şi dintre femei (43,7% respectiv 43,4%)", potrivit sursei citate.
 
Pe grupe de vârstă, persoanele care apelează cu precădere la serviciile magazinelor online sunt tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 34 ani (52,3%). Aceeaşi tendinţă este menţinută atât în rândul femeilor, cât şi al bărbaţilor, precizează Agerpres.