.

LG Electronics anunță rezultatele financiare pentru anul 2010, cu un venit de 48.2 miliarde USD și un profit net de 1.1 miliarde USD. Profitul operațional pentru întreg anul 2010 a fost de 152.5 milioane USD. Conform rezultatelor neauditate pentru ultimul trimestru din anul 2010, pe baza Standardelor Internaționale de Raportare Financiară (International Financial Reporting Standards), companiile Home Entertainment și Home Appliances au înregistrat venituri puternice ca urmare a creșterii vânzărilor de televizoare cu ecran plat și de telefoane mobile.

LG a obținut venituri consolidate în al patrulea trimestru din 2010, în creștere cu 9.4% comparativ cu al treilea trimestru din anul 2010. Pierderile nete pentru cel de-al patrulea trimestru din 2010 au fost de 226.3 milioane USD. Profitul operațional a scăzut, divizia de telefonie mobilă a înregistrat pierderi, iar prin reducerea inventarului a rezultat o creștere a cash flow-ului.

Vânzările companiei Home Entertainment au crescut cu 15.8% comparativ cu același trimestru din anul anterior, cu rezultate record înregistrate trimestrial de segmentul de televizoare cu ecran plat ca urmare a sezonalității și poziției de lider pe piețele dezvoltate. Livrările pe acest segment au atins 8.7 milioane unități, cu o creștere de 33% față de aceeași perioadă a anului precedent. Ca urmare a scăderii prețului de vânzare determinat de competiția acerbă din industria TV, veniturile au scăzut comparativ cu cel de-al treilea trimestru al aceluiași an, determinând pierderi operaționale în acest trimestru. Vânzările anuale au atins 19.1 milioane USD, cu o creștere de 12.5% față de anul precedent, în pofida stagnării economice din țările dezvoltate.

Veniturile companiei Mobile Communications au crescut cu 10.9% comparativ cu același trimestru din anul anterior, ca urmare a vânzărilor puternice înregistrate de segmentul de terminale smartphone, prin modele precum Optimus One. În acest trimestru a fost livrat un numar total de 30.6 milioane unități de terminale, în creștere cu 8 procente față de trimestrul anterior. În anul 2011, compania se va concentra pe profitabilitate, prin lansarea unor terminale smartphone pe segmentul premium și a tabletelor PC precum și prin recâștigarea competitivității în privința costului telefoanelor cu funcții de bază.

Compania Home Appliance continuă să obțină rezultate pozitive, cu o creștere de 13.7% față de anul precedent, atingând vânzări de 2.5 miliarde USD și un profit operațional de 68.8 milioane USD. Vânzările au crescut pe piețele de peste ocean ca urmare a vânzărilor din perioada de sărbători din piețele din America de Nord și a creșterilor continue înregistrate pe piețele în curs de dezvoltare.

Vânzările totale la nivelul anului 2010 au crescut cu 11.9% față de 2009, atingând 9.2 miliarde USD. Compania urmărește menținerea leadership-ului pe segmentul de frigidere și mașini de spălat prin extinderea business-ului pe segmentul de tehnologii pe bază de compresor și de tratament al apei.

Compania Business Solutions a înregistrat vânzări în creștere cu 1.9% față de trimestrul precedent, ajungând la 1.1 miliarde USD, în pofida scăderii cererii de piață și reducerii prețului de vânzare.

Vânzările anuale au atins 4.2 miliarde USD, în creștere cu 4.3% față de anul precedent.

Direcții strategice de business pentru primul trimestru din 2011

Cu o poziție de lider administrată de o nouă echipa de senior management, compania se va concentra pe investiții strategice în direcția dezvoltării de produse și asigurarea calității pe termen lung. Pentru a susține creșterea viitoare, compania va continua să investească în divizii de business cu potențial ridicat precum energie solară, sisteme de climatizare comerciale și de tratament al apei.