.

Mio Technology, liderul pieței de dispozitive GPS din România, estimează că perioada vacanțelor de vară aduce peste o treime din vânzările anuale de sisteme GPS înregistrate pe piața locală. „Luna iulie a reprezentat un vârf pentru vânzările de sisteme de navigație pe piața locală. Întreaga perioadă a verii, când clienții își pregătesc vacanțele și pleacă în călătorii, contribuie cu aproximativ 35% la vânzările totale realizate într-un an pe piața echipamentelor GPS. Mio Technology a început această perioadă cu o ofertă bazată pe o gamă variată de produse, atât din punctul de vedere al carcateristicilor tehnice și funcțiilor suplimentare, cât și al plajei de prețuri, tocmai pentru a răspunde nevoilor oricărui client", precizează Laura Samson (foto), Country Director România, Ungaria, Slovacia și Cehia, Mio Technology.

Evoluția vânzărilor este o consecință directă a creșterii cererii generate de perioada vacanțelor de vară. Pentru anul în curs, Mio Technology estimează că piața românească de sisteme de navigație va avea un avans de până la 10%, influențat de orientarea unei părți mai mari din bugetele clienților către zona de turism.

Mio Technology România a înregistrat în această perioadă vânzări de 9.500 de unități, în linie cu obiectivele companiei pentru acest an. Mio mizează în România pe o creștere a cotei de piață până la 50%, evoluție susținută de lansarea noii game de echipamente GPS, cu prețuri între 300 lei și 950 pentru vârful de gamă Mio Spirit S687. Reprezenații Mio apreciază că piața locală de sisteme GPS va ajunge anul acesta la aproximativ 60.000 unități, această valoare reprezentând un avans de 10% comparativ cu anul 2010.

„Pe piața românească de profil, consumatorii preferă fie dispozitivele cu caracteristici inovatoare, bazate pe cele mai noi tehnologii, capacități multi media și meniuri intuitive, fie dispozitivele entry level, cât mai simple, care să le ofere strict indicații referitoare la parcurgerea distanței de la punctul A la punctul B. Ca tendință la nivelul pieței, se observă orientarea consumatorilor către modelele de echipamente GPS echipate cu hărți Full Europe. Această tendință poate fi explicată de creșterea numărului de călătorii în afara țării, bazată pe apetitul către turism, dar și de dorința de achiziție a unui echipament complet, cu o durată de viață mai mare", precizează Laura Samson.

Noile sisteme GPS Mio, lansate în această vară pe piața locală, oferă utilizatorilor posibilitatea de a realiza update-ul gratuit al hărților pe o perioadă de doi ani. O altă noutate pe care Mio o aduce anul acesta este posibilitatea de închiriere a hărților doar pe durata folosirii acestora, la prețuri mult mai avantajoase decât în cazul cumpărării acestora.

„Dorim să ne menținem poziția de lider atât ca vânzări, cât și ca servicii post vânzare oferite către client. Ne așteptăm ca noua gamă de echipamente GPS, care dispune de o serie de servicii ca update-ul gratuit al hărților pe o perioadă extinsă la doi ani sau posibilitatea de închiriere a hărților, serviciu exclusiv Mio, să ne ajute la îndeplinirea acestui obiectiv", precizează Laura Samson.

De asemenea, aplicațiile care oferă modalități de rutare inteligentă, care să se adapteze stilului de condus al clientului, ducând astfel la scăderea consumului de carburant, dar și la îmbunătățirea experienței de călătorie vor prinde foarte bine la public, estimează reprezentanții Mio Technology.