.

Piața de mobile marketing (informări și texte promoționale prin SMS) va urca anul acesta cu circa 10%, la un volum de aproximativ 100 de milioane de SMS-uri, creșterea fiind datorată în principal notificărilor date de instituțiile bancare către clienți, potrivit estimărilor Netopia Sistem, operatorul serviciului web2sms.

În 2010, compania a înregistrat o cotă de piață de circa 60%, cu un volum de peste 50 de milioane de mesaje trimise, în timp ce piața de profil s-a ridicat la un volum total de peste 90 de milioane de mesaje. Pentru acest an, compania estimează o ușoară creștere a numărului de mesaje trimise iar în curând va extinde serviciile oferite, printr-o nouă platformă integrată.

„Paradoxal, tocmai criza va crește sau va scădea numărul de mesaje în ceea ce ne privește. Prin prisma faptului că, având multe instituții financiar-bancare ca și clienți, numărul de notificări de credite și rate restante va crește sau va scădea, în funcție de situația economică. În ceea ce privește cota de piață, în 2011 cred că vom crește ușor, după ce în 2010 am înregistrat o cotă de aproximativ 60%", precizează Antonio Eram (foto), CEO Netopia Sistem.

Companiile cele mai interesate de această metodă de comunicare sunt instituțiile financiar-bancare, care vor expedia circa 45% din totalul de SMS-uri estimate pentru acest an. 30% dintre mesaje vor proveni de la companii din sectorul IT&C, 15% de la companii din sectorul FMCG, iar restul, de la companii din domeniul auto, media sau security.

Peste 70% din totalul de mesaje estimate pentru acest an vor fi informări trimise de către companii clienților (facturi emise, credite restante, date limită etc.), iar restul vor fi alerte solicitate de către clienți (desfășurarea unor evenimente sportive, concerte, mesaje promoționale etc.)

"Nu există reticență din partea companiilor să utilizeze acest serviciu. Din contră, mai toate firmele văd beneficiile folosirii unui SMS în defavoarea efectuarii unui apel de la un call-center și din prisma costurilor", precizează Eram.

De altfel, bugetul companiilor care apelează la astfel de servicii este așteptat să crească cu aproape 13% în acest an, la peste 3,6 milioane de euro, după ce în 2010, creșterea a fost de circa 30%.

Potrivit lui Antonio Eram, cel mai mare trafic pentru serviciul web2sms este înregistrat în luna decembrie, perioadă în care companiile trimit urări de Sărbători către clienți, iar cel mai mic trafic este consemnat în luna mai.

„În luna mai traficul scade cu aproximativ 10% față de lunile aprilie sau iunie. Este un fenomen pentru care nu avem încă explicație. Poate oamenii se pregătesc de vacanțe și sunt ceva mai conștiincioși cu plățile ratelor", precizează Eram.

Despre web2sms

web2sms este o platformă completă de marketing și comunicare mobilă adresată tututor categoriilor de companii din România. Serviciul acoperă toate nevoile de comunicare prin intermediul telefonului mobil, pentru toți partenerii indiferent de domeniul de activitate.

Serviciul web2sms se adresează companiilor care doresc să comunice direct cu clienții prin intermediul mesajelor scurte SMS, indiferent de rețeaua de destinație, printr-o interfață online, simplă și usor de utilizat.