.

Firmele nu vor putea depune cereri de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) în perioada 30 ianuarie-3 februarie, iar soluționarea dosarelor depuse în între 20 și 25 ianuarie va fi amânată cu cel mult două zile, deoarece instituția implementează un nou sistem informatic, informează Mediafax.

Începând cu data de 6 februarie, activitatea de înregistrare în registrul comerțului se va desfășura pe noul sistem informatic integrat (...) finanțat din fonduri structurale", se arată într-un comunicat al ONRC.

În acest sens, în perioada 20-25 ianuarie, activitatea de primire și înregistrare a cererilor de înregistrare în registrul comerțului se desfășoară normal, însă soluționarea cererilor depuse în acest interval, dar și pentru cererile depuse anterior datei de 20 ianuarie și care au un prim termen de soluționare după această dată, se acordă un singur termen de amânare, de cel mult două zile.

Data de 26 ianuarie este ultima zi de soluționare a cererilor de înregistrare amânate depuse la oficiul registrului comerțului până pe 25 ianuarie. Prin excepție, 26 ianuarie este și ultima zi de soluționare a cererilor de înregistrare primite între 20 și 25 ianuarie, pentru care se pot stabili și alte termene de soluționare sau eliberare.

În același timp, în perioada 26 ianuarie și 3 februarie, se suspendă activitatea de lucru cu publicul, respectiv activitatea de primire la ghișeu și prin SFEI ( Sistem Formulare Electronice Inteligente ), a cererilor de înregistrare în registrul comerțului (înmatriculări, mențiuni, radieri, depuneri și/sau menționări acte, etc.), mai puțin verificare disponibilitate și/sau rezervare denumire firmă, emblemă, verificare unicitate sediu social, asociat unic care se suspendă în perioada 30 ianuarie-3 februarie.

În această perioadă nu se soluționează nicio cerere de înregistrare în registrul comerțului.

Cererile de înregistrare în registrul comerțului se vor primi în regim de corespondență (ex. : prin poștă), în registratura generală, urmând să fie înregistrate în registrul comerțului începând cu data 6 februarie, pe noul sistem informatic, eșalonat, funcție de data primirii în registratura generală, dar nu mai târziu de data de 10 februarie.

Toate cererile de înregistrare în registrul comerțului primite prin corespondență în perioada 26 ianurie - 3 februarie vor fi prelucrate după 6 februarie, pe noul sistem informatic.

Solicitanții vor fi înștiințați cu privire la modalitatea de achitare a taxelor și tarifelor aferente, de rezolvare a observațiile formulate, dacă este cazul, și asupra numerelor de înregistrare, a termenelor desoluționare și eliberare acordate, pe email, fax, prin corespondență.

În ceea ce privește serviciul RECOM on-line, acesta va fi suspendat în intervalul 3 - 7 februarie, urmând să funcționeze numai partea de informații gratuite, în măsura în care acest fapt este posibil.

În aceeași perioadă se suspendă și crearea de noi conturi RECOM pentru contractele în derulare, dar și încheierea de noi contracte RECOM.

În perioada 20 ianuarie-3 februarie, activitatea de furnizare informații din registrul comerțului (informații punctuale, informații statistice, certificate constatatoare ) și de eliberare copii certificate se va derula normal.

Începând cu data de 6 februarie, activitatea de primire a cererilor de înregistrare la oficiului registrului comerțului se va desfășura normal, în timp ce serviciul RECOM on-line și portalul de servicii al Oficiului Național al Registrului vor fi funcționale din 7 februarie.