Xerox România și Raiffeisen Bank au anunțat pe 1 octombrie un
parteneriat de administrare a documentelor Raiffeisen Bank de către Xerox România. Contractul, în valoare de 3
milioane USD, se va desfășura pe o perioadă de 5 ani. Xerox România va asigura pentru Raiffeisen Bank toate
serviciile de administrare a documentelor, de la monitorizarea și întreținerea echipamentelor până la alimentarea
cu consumabile, scanarea, procesarea, multiplicarea și arhivarea documentelor alb-negru și color pe suport
tehnic.
De asemenea, Xerox preia și serviciile de curierat intern și extern pentru corespondența prin poștă.
'În 2002, am eficientizat activitatea băncii prin mai multe tipuri de măsuri, dintre care una este
subcontractarea. Parteneriatul cu Xerox România este cel mai important contract de externalizare a unor servicii
încheiat de Raiffeisen Bank până acum', a declarat Steven van Groningen, președintele Raiffeisen Bank.
Contractul a început cu un studiu ce a vizat echipamentele de birou disponibile în rețeaua Raiffeisen Bank.
Oficialul Raiffeisen Bank a precizat că în urma unei analize de 45 de zile, realizată împreună cu specialiștii de
la Xerox, s-a ajuns la concluzia că soluția externalizării va fi mai ieftină cu aproximativ 10% decât costurile
solicitate de o administrare internă a serviciilor de birou. Pe baza concluziilor, Xerox a propus o soluție
tehnică a cărei implementare a durat 1 lună.
'Alegerea noastră a avut în vedere atât faptul că vom putea
cunoaște mai bine costurile pentru fiecare departament, cât și nevoia de a înlocui sau moderniza echipamentul
învechit pe care l-am găsit la preluarea băncii,' a declarat președintele Raiffeisen Bank, Steven van Groningen.
'Am considerat mai profitabil un contract de servicii pe termen lung decât să facem investiții în cumpărarea de
echipamente. De altfel, Xerox este și clientul băncii noastre', a mai spus Groningen.
Contractul cu Xerox este
cel mai mare contract de externalizare încheiat de bancă până acum. 'Nu este nici primul, nici ultimul contract de
acest gen, și pot să vă spun că seria va continua, noi căutând cele mai bune căi de eficientizare a activității
băncii', a spus Groningen. 'S-a dovedit că subcontractarea parțială sau completă a proceselor de management al
documentelor este o strategie adoptată de majoritatea companiilor. În acest sens, strategia Xerox România se
adresează nevoii pieței pentru servicii cu valoare adăugată și deosebit de profesioniste', a declarat Valeriu
Nistor, directorul general al Xerox România. 'Există o tendință mondială de externalizare a activității care nu
face obiectul principal al unei firme, și nu numai în ceea ce privește producția și managementul documentelor, ci
pentru tot ce reprezintă tehnologia informației', consideră Valeriu Nistor. 'În România, Xerox a încheiat primul
contract de externalizare a serviciilor de birou în anul 1998, iar de atunci printre companiile care au adoptat
această strategie se numără KPMG România, Tarom și Sidex', a adăugat el. Xerox România a realizat anul trecut o
cifră de afaceri de aproximativ 31 de milioane USD, iar în primele 9 luni din acest an s-a înregistrat o creștere
cu 22% față de perioada similară din 2001, în timp ce profitul s-a majorat cu aproape 30%. Raiffeisen Bank este
parte a rețelei de bănci prin care grupul austriac Raiffeisen Zentralbank Osterreich (RZB) are, în prezent, 211
sucursale și agenții în România. Raiffeisen Zentralbank Oesterreich a preluat, la jumătatea anului trecut, 93,3%
din acțiunile Băncii Agricole, care, în urma fuziunii cu Raiffeisen România și-a schimbat denumirea în Raiffeisen
Bank. Raiffeisen Bank a acordat, în primele 6 luni ale acestui an, împrumuturi însumate pentru clienți de 36
milioane de euro, soldul creditelor acordate de bancă la 31 iunie ridicându-se la 128 milioane de euro.
Raiffeisen în discuții
cu Telemobil și MobiFon
Pe viitor, banca este interesată să încheie
parteneriate cu operatorii de telefonie mobilă Telemobil și MobiFon pentru realizarea unei infrastructuri de
comunicații între bancă și rețeaua ATM (Automatic Teller Machine) și echipamentele destinate plăților electronice
(PoS - Point of Sale), care să asigure reducerea timpului de efectuare a unei tranzacții electronice, a declarat
pe 9 octombrie Cristian Tudorancea, directorul departamentului Operațiuni Carduri de la Raiffeisen. 'O tranzacție
electronică are, în prezent, o durată de 30-35 secunde și considerăm că, prin utilizarea tehnologiei mobile, se
poate ajunge până la maximum 15 secunde. Reducerea duratei unei tranzacții va permite dezvoltarea puternică a
pieței de retail bancar și creșterea numărului de carduri. Există o presiune din partea clienților în privința
reducerii duratei unei tranzacții', a explicat Tudorancea. 'Raiffeisen a instalat, până în prezent, aproximativ
1.000 de PoS-uri, dintre care 950 la comercianți. De asemenea, banca are o rețea de 360 de ATM-uri funcționale și
370.000 de carduri emise', a declarat Tudorancea. Raiffeisen va instala, în următorii 3 ani, 10.000 de PoS-uri
pentru care se vor aloca între 3 și 5 milioane euro.