.

PayPoint plc, principalul operator de plăți cash și online din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, anunță pentru România creșterea rețelei punctelor de plată PayPoint și a numărului de tranzacții, în cursul anului financiar încheiat la 28 martie 2010. Pe plan local, PayPoint și-a atins principalele obiective setate pentru anul fiscal 2009-2010. Astfel, compania a raportat pentru România venituri de 24,4 milioane lire sterline (28,8 milioane euro), mărirea portofiului de clienți prin semnarea a 13 noi contracte pentru colectare plăți și creșterea cu 900 a numărului Punctelor de Plată PayPoint.

În România, numărul tranzacțiilor de colectare plăți facturi a crescut semnificativ și continuă să crească odată cu dezvoltarea rețelei punctelor de plată și creșterea numărului utilizatorilor serviciilor PayPoint. În acest an, au fost procesate peste 5,5 milioane de tranzacții colectare plăți facturi, volum de aproape șase ori mai mare decât cel înregistrat anul trecut, media lunară de tranzacționare fiind de aproximativ 685 000 tranzacții.

Anunțul a fost făcut în cadrul comunicatului oficial de anunțare a rezultatelor financiare ale PayPoint plc. pentru anul financiar încheiat la 28 martie 2010.

PayPoint plc a raportat venituri totale de 196,6 milioane lire sterline (232 milioane euro), în scădere cu 12,4 % comparativ cu anul anterior. În același timp, compania a raportat un profit operațional de 34,1 milioane lire sterline (40,2 milioane euro), cu 1,2 % mai mare comparativ cu anul precedent. Totodată, a fost înregistrată o creștere a numărui total de tranzacții, ajungând la 552 milioane de tranzacții (în 2009 fiind raportate 545 milioane).

„PayPoint a continuat să se dezvolte și să investească în noi domenii de afaceri, în ciuda climatului economic ostil. În același timp, marjele, profitul operațional și dividendele au crescut. Rezultatele obținute în anul financiar curent se aliniază obiectivelor companiei. Fiind un business în creștere, există un potențial enorm de dezvoltare, diversificarea serviciilor vizând creșterea profitabilității. Împreună, serviciile PayPoint crează o fundație solidă, pe baza căreia putem oferi acționarilor valoare pe termen lung", precizează David Newlands, Chairman al PayPoint plc.

În România, compania și-a lansat oficial serviciul de plată a facturilor în numerar sub brand propriu în august 2008 și și-a extins portofoliul de clienți prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii din diferite sectoare.

În prezent, PayPoint are încheiate contracte cu 29 de clienți importanți din domeniul telecomunicațiilor, al utilităților și al serviciilor financiare, dintre care 22 sunt contracte pentru servicii de colectare plăți. Astfel:

· Sectorul de plăți pentru utilități : GDF SUEZ Energy România; E.ON Gaz Distribuție; E.ON Gaz România; Petrom Distribuție Gaze; Congaz; E.ON Moldova Furnizare; Enel Energie; Enel Energie Muntenia; Electrica Furnizare Transilvania Nord; Electrica Furnizare Transilvania Sud; Electrica Furnizare Muntenia Nord; Apa Nova București;.

· Sectorul de telecomunicații și comunicații prin cablu: Vodafone România; Romtelecom; UPC România; Zapp; Boom TV; Akta TV.

· Sectorul financiar-bancar: Allianz-Tiriac Asigurări; Citibank România; EOS KSI România; GE Money.

PayPoint oferă de asemenea servicii complete de încărcare electronică a cartelelor preplătite pentru toți jucătorii din industria de telefonie mobilă care furnizează acest tip de produs (Cosmote, Orange, Vodafone și Zapp), precum și servicii de încărcare electronică pentru operatorii de telefonie fixă cu acces internațional și de Internet, printre care se numără Nobel și Worldtelecom (Number One). Pentru Focus Sat, PayPoint oferă servicii de eliberare de vouchere cu coduri electronice pentru utilizatorii de servicii preplătite de tip DTH (Direct-To-Home).

„Elementele cheie asupra cărora ne vom axa în continuare sunt dezvoltarea și eficientizarea. Au trecut aproape doi ani de la lansarea serviciului Plăți Facturi în România, interval în care am reușit să punem fundamentul unui business solid. Ca atare, avem toate premisele necesare pentru a crește în continuare prin: diversificarea portofoliului de clienți, extinderea rețelei punctelor de plată PayPoint și comunicarea beneficiilor sistemului PayPoint către consumatorii finali", precizează Mugur Dogariu (foto), Managing Director PayPoint România.

PayPoint este principalul operator de plăți cash și online din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, desfășurând operațiuni și în Irlanda și România. Compania procesează anual 550 milioane de tranzacții în valoare de peste 9.5 miliarde lire sterline (11.2 miliarde euro) pentru peste 6.000 de clienți - furnizori și comercianți.

Operațiunile companiei se desfășoară prin mai multe rețele:

· Rețeaua PayPoint care include peste 22,000 de terminale localizate în lanțuri de magazine din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord (printre care se numără Co-op, Spar, McColls, Costcutter, Sainsbury’s Local, One Stop, Londis). Terminalele permit plata în numerar a facturilor de servicii și utilități precum și reîncărcări electronice.

· Rețeaua de terminale PayPoint include 2.300 de terminale de tip ATM amplasate în magazine de proximitate din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

· PayPoint.net - rețea care oferă servicii securizate de plată pentru card-uri de credit și de debit pentru peste 5.600 de magazine online ce operează cu toate băncile importante din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

· PayPoint România este prezent în peste 4.800 de locații. PayPoint România a lansat serviciile de plată în numerar a facturilor în august 2008, similare celor oferite de companie în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

· Collect+ - serviciu de colectare și livrare a coletelor în magazinele de proximitate, în parteneriat cu Home Delivery Network Limited.

 

Începând din septembrie 2004, PayPoint plc este listată la bursa din Londra cu simbolul PAY:LSE. Compania este recunoscută penntru poziția de lider în sistemele de plăți, pentru tehnologia avansată și serviciile puse la dispoziție consumatorilor.