.

PayPoint plc, principalul operator de plăți cash și online din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, anunță că rezultatele obținute în România în anul financiar 2010 – 2011 se aliniază cu succes obiectivelor de dezvoltare a portofoliului de furnizori parteneri și a rețelei punctelor de plată, de optimizare a acoperirii și eficientizare. Astfel, pe plan local au fost raportate 12.1 milioane tranzacții plăți facturi, în creștere cu 118% comparativ cu anul anterior, volumul urmând o tendință ascendentă de la lună la lună. Proiectând rezultatele din luna martie 2011 la nivel anual, tranzacțiile înregistrate s-ar ridica la circa 16 milioane.

„Procesarea a 12.1 milioane tranzacții Plăți Facturi, volum de peste două ori mai mare decât cel înregistrat în anul precedent reprezintă concretizarea strategiei noastre de dezvoltare și eficientizare. Se împlinesc aproape trei ani de la lansarea serviciului Plăți Facturi în România, interval în care ne-am asigurat prezența în 6000 de magazine de proximitate la nivel național, încheind contracte cu o gama largă de furnizori și operatori. Rezultatele arată creșteri de la o lună la alta, fiind conturate toate premisele necesare pentru a ne extinde pe liniile de business existente și pe cele în curs de dezvoltare, pasul firesc în continuare fiind atingerea profitabilității", precizează Mugur Dogariu (foto), Managing Director PayPoint România.

Conform strategiei de dezvoltare și optimizare a rețelei din România, în cursul anului trecut numărul punctelor de plată ce oferă întregul portofoliu de servicii PayPoint a crescut cu 3200, concomitent cu retragerea a aproximativ 2100 de terminale ce ofereau exclusiv serviciul de încărcare electronică. Astfel, serviciile Plăți Facturi și Încărcare Electronică sunt disponibile în 6000 de locații la nivel național, în creștere netă cu peste 1100 față de anul precedent.

În vederea unei acoperiri optime a segmentelor pe care compania deja activează, PayPoint România și-a extins portofoliul de clienți prin semnarea a șase noi contracte în domeniul telecom, utilități, servicii financiare. Totodată, răspunzând obiectivului de explorare a unor noi segmente și linii de business în România, PayPoint anunță lansarea serviciului transfer de bani în puncte de retail, în cursul acestui an, prin încheierea unui contract cu Western Union.

Anunțul a fost făcut în cadrul comunicatului oficial de anunțare a rezultatelor financiare ale PayPoint plc. pentru anul financiar încheiat la data de 27 martie 2011.

PayPoint plc a raportat un volum record de 590 milioane tranzacții procesate la nivelul grupului, în creștere față de cele 552 milioane tranzacții raportate în anul precedent. Valoarea totală a tranzacțiilor a depășit nivelul de 10 miliarde lire sterline, în creștere cu 0.9 miliarde. Pentru liniile de business în dezvoltare (în care se încadrează și business-ul din România), compania a raportat venituri nete în creștere cu 119%. Astfel, la nivelul întregului grup, au fost anunțate venituri nete de 82,7 milioane lire sterline, în creștere cu 6,9 % față de anul anterior și un profit înainte de impozitare de 34,5 milioane lire sterline, în creștere cu 5,5%.

"Vom continua să accelerăm toate cele patru elemente ale strategiei noastre de creștere a valorii companiei: mai multe opțiuni de plată, specializarea în piețe verticale, servicii cu valoare adăugată și expansiunea geografică. Plănuim să obținem rezultate semnificative atât pe liniile de business stabile, cât și pe cele în curs de dezvoltare, în special prin creșterea continuă a serviciilor din puncte comerciale și a plăților online, prin trecerea rețelei din România pe profitabilitate datorită creșterii marketshare-ului pe segmentul Plăți Facturi și prin adăugarea de clienți noi pentru serviciile Collect+ și PayByPhone", a declarat Dominic Taylor, Chief Executive al PayPoint plc.

În România, PayPoint și-a lansat oficial serviciul de plată a facturilor în numerar sub brand propriu în august 2008 și și-a extins portofoliul de clienți prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii din diferite sectoare. În prezent, PayPoint are încheiate contracte cu 35 de clienți importanți din domeniul telecomunicațiilor, al utilităților și al serviciilor financiare, dintre care 28 sunt contracte pentru servicii de colectare plăți.

Astfel:

•Sectorul de plăți pentru utilități : GDF SUEZ Energy România; E.ON Gaz Distribuție; E.ON Gaz România; Petrom Distribuție Gaze; Congaz; E.ON Moldova Furnizare; Enel Energie; Enel Energie Muntenia; Electrica Furnizare Transilvania Nord; Electrica Furnizare Transilvania Sud; Electrica Furnizare Muntenia Nord; Apa Nova București, ApaVital Iași; Aquatim.

•Sectorul de telecomunicații și comunicații prin cablu: Vodafone România; Cosmote România; Orange România; Romtelecom; UPC România; Zapp; Boom TV; Akta TV.

•Sectorul financiar-bancar: Allianz-Tiriac Asigurări; Citibank România; EOS KSI România; GE Money; Patria Credit; UniCredit Consumer Financing.

PayPoint oferă de asemenea servicii complete de încărcare electronică a cartelelor preplătite pentru toți jucătorii din industria de telefonie mobilă care furnizează acest tip de produs (Cosmote, Orange, Vodafone și Zapp), precum și servicii de încărcare electronică pentru operatorii de telefonie fixă cu acces internațional și de Internet, printre care se numără Nobel și Worldtelecom (Number One). Pentru Focus Sat, PayPoint oferă servicii de eliberare de vouchere cu coduri electronice pentru utilizatorii de servicii preplătite de tip DTH (Direct-To-Home).