.

Doi din cei mai mari operatori mobili din Ungaria, T-Mobile Ungaria (divizie a Matav) și Pannon GSM (subsidiară a Telenor din Norvegia), au lansat pe 8 iunie 2004 un serviciu ce permite abonaților să plătească facturile la electricitate prin SMS de pe propriile terminale mobile. Serviciul a apărut ca răspuns la cererile clienților pentru tranzacții financiare securizate efectuate de pe telefonul mobil, declară reprezentanții Pannon GSM. Operatorul mobil trimite un mesaj text cu detaliile despre factură, iar clientul poate decide să efectueze plata fie imediat, fie la scadență sau mai târziu. Tranzacția din contul bancar servește ca dovadă de plată, utilizatorul mobil primind de asemenea un mesaj de confirmare a efectuării plății. 'Este pentru prima oară când o bancă a pus baza unui serviciu de plată mobilă cu 2 companii de telecomunicații, în același timp', a arătat Andras Sugar, director executiv în cadrul T-Mobile Hungary. Budapest Bank, General Electric Co. și Elektromos Muvek Rt. (subsidiară a RWE din Germania) s-au aliat pentru a face posibil noul sistem de plată. Singura cheltuială pentru clientul ce folosește acest serviciu este costul SMS-ului trimis, cât despre bancă, costul efectuării acestei tranzacții este redus la jumătate, comparativ cu plățile prin cec. Sistemul mobil aduce beneficii business-ului cu SMS al operatorilor mobili, veniturilor din tranzacții ale băncii și costurilor de facturare legate de trimiterea prin poștă a facturilor pentru companiile de energie. T-Mobile și Pannon GSM se gândesc să extindă sistemul mobil de plăți și la plata tichetelor de parcare.