.

Plata online prin card în creștere cu 59% în primele 3 luni din 2009

Valoarea comerțului electronic cu plata online prin card bancar în primele trei luni ale anului a fost de 18,58 milioane de euro, în creștere cu 59% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform RomCard. Numărul de tranzacții înregistrate în aceeași perioadă a fost de aproape 256.000. Prin platforma ePayment, au fost derulate 220.000 de tranzacții, cu o valoare totală de 17 milioane euro, potrivit datelor furnizate de compania GeCAD.

„Chiar dacă datele se referă exclusiv la evoluția plății online, ele ne arată că în general comerțul electronic nu este foarte afectat de condițiile economice actuale, contrar așteptărilor din piață. De asemenea, având în vedere volumele înregistrate la plată prin card și conform propriilor calcule, estimăm că ponderea plăților online prin card a crescut la un procent de 20-22% din totalul metodelor de plată", afirmă Carmen Sebe, Director General GECAD ePayment.

În ceea ce privește produsele achiziționate în primele trei luni ale anului, analiza numărului de tranzacții derulate prin platforma ePayment pe prinicipalele segmente (telecom, turism, etail și servicii) a evidențiat creșteri pe aproape toate sectoarele comerțului electronic, excepție făcând segmentul IT (produse hardware), vânzările de telefoane mobile și serviciile de recrutare.

Astfel, în sectorul telecomunicațiilor, numărul tranzacțiilor a crescut în ianuarie-martie 2009 cu 85% față de aceeași perioadă a anului trecut, în special datorită evoluției pozitive a companiilor care oferă servicii de telecomunicații.

Turismul și transporturile reprezintă segmentul care a înregistrat cea mai bună evoluție, numărul tranzacțiilor fiind cu 111% mai mare față de primul trimestru al anului trecut.
„La finalul anului trecut, începutul lui 2009, se considera că turismul va fi printre cele mai afectate domenii. Ofertele speciale practicate de diferiți operatori de turism și transporturi au atras însă clienți și au generat o creștere puternică a  vânzărilor", explică Carmen Sebe (foto).

Segmentul serviciilor, care ocupă acum locul trei în topul tranzacțiilor, după numărul comenzilor efectuate în magazinele ce lucrează cu GECAD ePayment, a înregistrat o creștere cu 80% față de aceeași perioadă din 2008, principalele servicii solicitate fiind cele de acces la conținut și găzduire web. Cea mai spectaculoasă evoluție în sectorul serviciilor a fost înregistrată de asigurările online care au luat avânt în 2009, numărul asigurărilor încheiate online fiind de peste cinci ori mai mari decât în Q1 2008.

În ceea ce privește retailul online, singurul segment afectat a fost cel al produselor hardware IT care, în sistemul ePayment, a înregistrat un număr de tranzacții mai redus cu 22% decât în primul trimestru al anului trecut și a fost depășit, ca număr de comenzi, de vânzările de bilete la concerte și spectacole. Acestea, la rândul lor, au crescut de peste trei ori, ca urmare a numeroaselor concerte anunțate în acest an. În timp ce vânzările pentru produse hardware au scăzut, tranzacțiile cu produse software au crescut cu 123%. Alte produse cu o evoluție foarte bună a numărului de comenzi achitate cu card bancar, la categoria retail online, au fost florile, cadourile, jucăriile, cărțile și confecții. La nivelul întregului sector al retailului online, numărul tranzacțiilor online a fost cu 80% mai mare decât în primele trei luni ale anului trecut.