.

Procentul tentativelor de fraudă înregistrate în 2010 în magazinele online care folosesc soluția ePayment a fost de 0.2%, în scădere cu 50% față de 2009. Cu toate acestea, sistemul antifraudă ePayment a protejat magazinele online și clienții acestora de pierderi de aproape 900.000 EUR.

"Faptul că procentul tentativelor de fraudă scade continuu demonstrează că piața se maturizează și că nivelul de securitate a tranzacțiilor crește de la an la an. Cu toate acestea, creșterea anuală a numărului de tranzacții face ca protecția antifraudă să fie din ce în ce mai importantă, pierderile evitate de magazinele online și de clienții lor protejați de sistemul antifraudă ePayment crescând de la aprox. 550,000 EUR în 2007 la aproape 900,000 EUR anul trecut.", precizează Daniel Nicolescu, CEO GECAD ePayment.

Cele mai multe tentative au fost efectuate cu carduri emise în SUA, 30%, urmate la distanță de carduri emise în România, 17% și Italia, 10%. În ceea ce privește locația persoanelor care au încercat să utilizeze cardul în mod fraudulos, 32% s-au aflat pe teritoriul României, 23% în SUA, 7% în Italia și 6% în Marea Britanie.

Conform statisticilor oferite de departamentul de Risc al GECAD ePayment, principalele tipuri de afaceri online vizate în 2010 au fost site-urile care oferă reîncărcare electronică pentru telefoanele mobile, având un procent de 28.9% din numarul total al tentativelor de fraudă, urmate de turism, cu un total de 22% și de serviciile de telecomunicații, altele decat cele de reîncărcare, cu un procent de 10,7%. În ceea ce privește eTail-ul, deși nu se numără printre domeniile cu cele mai multe tentative de fraudă, datorită valorii mari a produselor, ocupă locul doi, după turism, în ceea ce privește volumul pierderilor evitate prin aplicarea filtrelor ePayment.

În timp ce rata tentativelor de fraudă a scăzut, numărul dosarelor de fraudă în care GECAD ePayment a colaborat cu DIICOT (Directia de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism) și BCCO (Biroul de Combatere a Crimei Organizate) a crescut de la 9 la 15, principalele orașe în care s-au efectuat investigatii fiind București, Constanța, Tg. Mureș, Toplița, Alba Iulia, Alexandria și Brașov.

"Chiar dacă procentul tentativelor de fraudă la plata online este relativ redus, atât magazinele online, cât și clienții lor au nevoie de protecția pe care o oferă un sistem antifraudă performant pentru a evita pierderi semnificative care pot dăuna întregii industrii de comerț electronic. În contextul creșterii accelerate a domeniului, certificarea PCI DSS si utilizarea standardului 3D Secure devin obligatorii pentru orice procesator care dorește să încurajeze și să susțină dezvoltarea clienților săi.", precizează Daniel Nicolescu.

PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) reprezintă cel mai important standard de securitate din industria plăților online și a fost dezvoltat de un consorțiu format din MasterCard WorldWide, Visa INC, American Express, Discover Financial Services și JCB International. Cel mai înalt nivel de certificare PCI DSS atestă un nivel performant de securizare a datelor cumpărătorilor și a mediului de tranzacționare, pornind de la criptarea informațiilor și terminând cu data-center-urile, politicile de disaster recovery și accesul angajaților procesatorului la date și echipamente. GECAD ePayment a fost auditată și a primit certificarea PCI DSS Level 1 în mai 2009.