.

LG Electronics, unul dintre liderii globali în domeniul aparaturii electronice, electrocasnice și comunicațiilor mobile, anunță rezultatele neauditate pentru al treilea trimestru din anul 2010, pe baza Standardelor Internaționale de Raportare Financiară (International Financial Reporting Standards). Rezultatele reflectă o performanță remarcabilă pe segmentul de televizoare cu ecran plat și pe segmentul produselor electrocasnice, dar și o depreciere a venitului și profitului înregistrate pe segmentul de terminale mobile.

Vânzări și profit

În al treilea trimestru din 2010, LG Electronics a înregistrat la nivel global vânzări consolidate de 11.3 miliarde USD, ceea ce reprezintă o scădere cu 3% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pentru aceeași perioadă, profitul net a ajuns la 6.4 milioane USD.

Compania Home Entertainment a înregistrat cel mai mare volum de livrări din istoria companiei, 6.6 milioane de unități, pe segmentul de televizoare cu ecran plat, ceea de reprezintă o creștere cu 37% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, venitul companiei Home Entertainment a crescut cu 14% comparativ cu perioada similară a anului trecut datorită vânzărilor în creștere pe segmentul de televizoare LCD în special pe piețele emergente.

Vânzările înregistrate au atins de 4.5 miliarde USD și la un profit operațional de 104 milioane USD.

Compania Mobile Communications, a raportat un venit din vânzări în scădere cu 27% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut ca rezultat al reducerii livrărilor de terminale pe piețele dezvoltate. Astfel, livrările au scăzut cu 29% comparativ cu anul trecut ajungând la 28.4 milioane de unități. Compania vizează creșterea vânzărilor și un răspuns pozitiv din partea consumatorilor în următoarele luni odata cu introducerea pe piață a telefonului inteligent Optimus One și a terminalelor cu Windows Phone 7.

Compania Home Appliance continuă să obțină rezultate pozitive, înregistrând vânzări în creștere cu 14%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 2.3 miliarde USD și un profit operațional de 57 milioane USD. Vânzările înregistrate de subsidiarele companiei au crescut cu 17% față de ultimul trimestru din 2010 datorită abordării unui business OEM (original equipment manufacturer) pe piețele din America de Nord și datorita promoțiilor de sezon din India și China. Compania preconizează creșteri susținute, în special pe piețele în curs de dezvoltare.

În ceea ce privește compania Air Conditioning, vânzările au ajuns la 0.9 miliarde USD, ceea ce reprezintă creștere de 42% comparativ cu perioada similară a anului trecut, rezultate ce includ creșteri semnificative pe piețele în curs de dezvoltare. Compania va continua să investească în infrastructura business-to-business, inclusiv sisteme de climatizare comerciale, și în noi oportunități pe segmentul de energie solară și LED lighting, pentru a genera o bază de creștere pe termen lung.

Rezultatele înregistrate de compania Business Solutions au rămas aceleași, respectiv 1 miliard USD. Vânzările de produse infotainment pentru mașini au crescut ca rezultat al revigorării pieței automobilelor. Compania vizează creșteri ale vânzărilor și profitabilității în următoarele luni prin lansări de noi produse precum monitoare premium, televizoare comerciale și televizoare dedicate rețelelor hoteliere.

Estimări și direcții strategice pentru ultimul trimestru din 2010

Compania se va axa pe consolidarea profitabilității prin investiții strategice pe termen lung și inovație în ceea ce privește reducerea costurilor. Competitivitatea puternică pe piața globală a telefoanelor inteligente, tehnologia NANO Full LED, produsele ecologice ușor de utilizat, alături de rezultatele în creștere anticipate pentru perioada vacanțelor, vor contribui la performanța companiei în viitor.