.

Grupul Lenovo a anuntat rezultatele financiare pentru cel de-al treilea trimestru fiscal incheiat la 31 decembrie 2010 si, pentru cel de-al cincilea trimestru consecutiv. Compania a crescut mai rapid decat oricare din principalii cinci producatori de PC-uri, ca urmare a accentului continuu pus de Lenovo pe crestere echilibrata in toate zonele geografice, segmentele de consumatori si liniile de produse. In cel de-al treilea trimestru, Lenovo a inregistrat cea mai ridicata cota de piata de pana acum in China, de 32,2%, crescand in aceasta tara de trei ori mai mult decat rata industriei si mentinandu-si cota de piata globala de doua cifre la 10,2%. Pentru cel de-al saptelea trimestru consecutiv, Lenovo a avut o crestere mai rapida decat intreaga industrie.

In cel de-al treilea trimestru fiscal, livrarile de PC ale Lenovo in intreaga lume au crescut cu 20,6% de la an la an, spre deosebire de rata globala de crestere de 3,4% a industriei in aceeasi perioada.

Vanzarile consolidate pentru cel de-al treilea trimestru fiscal au crescut cu 22% de la an la an pana la US$5,8 miliarde. Profitul brut al companiei pentru cel de-al treilea trimestru a crescut cu 22% de la an la an, pana la US$648 milioane, marja bruta situandu-se la 11,2%. In comparatie, marja bruta in trimestrul anterior a fost de 10,3%.

Profitul din exploatare in cel de-al treilea trimestru fiscal a fost de US$127 milioane (exceptand costurile de restructurare de US$2 milioane), in crestere cu 28% de la an la an. Lenovo a raportat un venit inainte de impozitare in trimestrul trei de US$121 milioane, in crestere cu 29% de la an la an. Profitul atribuit actionarilor in cel de-al treilea trimestru fiscal a fost de US$100 milioane, in crestere cu 25% de la an la an.

Profiturile pe actiune de baza pentru cel de-al treilea trimestru fiscal au fost de US$1,03 centi, sau HK$8,00 centi. Rezervele nete de numerar incepand cu 31 decembrie 2010 au totalizat US$3,2 miliarde.

In ultimele saptamani, Lenovo a anuntat un joint venture cu NEC Corporation din Japonia si separat, un nou grup de internet mobil. Compania de tip joint venture cu NEC creeaza cel mai mare grup de PC din Japonia si situeaza Lenovo in pozitia de lider in doua dintre cele mai mari trei piete de PC din lume. Grupul Lenovo pentru Mobile Internet and Digital Home se va concentra pe crearea de dispozitive pentru Internet mobil, inclusiv dispozitive periferice si smartphones, precum si dispozitive pentru categorii noi, cum ar fi cloud computing, smart TV si digital home.

"Consiliul de Administratie este multumit de performanta Lenovo in acest trimestru in privinta tuturor indicatorilor masurati. Pentru cel de-al cincilea trimestru consecutiv, Lenovo a continuat sa fie compania cu cea mai rapida crestere intre principalii cinci producatori de PC din lume. Tintele in ceea ce priveste volumul, veniturile, costurile si cheltuielile, precum si venitul inainte de taxe au fost atinse. Rezultatul excelent indica faptul ca strategia Protect-Attack si dezvoltarea echilibrata au avut efectul scontat", precizeaza Liu Chuanzhi (foto), Presedinte Lenovo. "Urmarind progresul, Lenovo va continua sa investeasca in dezvoltarea marcilor si produselor. Cred ca investitiile de azi vor aduce venituri bune actionarilor nostri in viitor. Unul din elementele principale ale succesului nostru este acela ca dezvoltam o cultura de castigatori in cadrul Lenovo, iar succesul nostru pe piata este un rezultat direct al acestui efort."

"Prin strategia ‘Protect and Attack’, putem sa crestem in toate regiunile, pe toate tipurile de produse si segmentele de consumatori. Activitatea noastra esentiala de PC aduce in continuare o crestere echilibrata. In acelasi timp, am progresat enorm in activitatea legata de Internet mobil, dublandu-ne vanzarile de smartphones Lenovo in comparatie cu trimestrul anterior. Aceasta crestere a fost sustinuta de investitii in marketing, dezvoltarea produselor si crearea unui Grup nou, mai concentrat, pentru Mobile Internet and Digital Home", precizeaza Yang Yuanqing, CEO Lenovo, "In viitor, vom investi in dezvoltarea marcii la nivel global, ceea ce va conduce la inovatii mai multe in ceea ce priveste produsele si la crearea unui model de afaceri end-to-end mai eficient. Din acest punct de vedere, avem incredere ca vom reusi in continuare sa avem o crestere mai mare decat piata si sa livram rezultate solide in activitatea noastra."

REZULTATE PE ZONE GEOGRAFICE

• Cota de piata a companiei Lenovo in China a crescut cu 2,4 puncte procentuale in cel de-al treilea trimestru fiscal, inregistrand cea mai ridicata cota de piata de pana acum pentru Lenovo in China, de 32,2%. Intr-un climat de vanzari caracterizat in acest al treilea trimestru de o crestere moderata, Lenovo a reusit sa mareasca diferenta fata de compania situata pe a doua pozitie, prin intermediul a patru companii de PC cotate in China. Lenovo a inregistrat US$2,7 miliarde in ceea ce priveste vanzarile consolidate (inclusiv vanzarile Lenovo Mobile) in China in cel de-al treilea trimestru, in crestere cu 18% fata de anul anterior, ceea ce inseamna 46% din vanzarile companiei la nivel global. Livrarile de PC ale Lenovo in China au crescut cu 12,7% de la an la an, de trei ori mai mult decat cresterea generala de 4,2% la nivelul industriei a livrarilor de PC in China. In acest trimestru, Lenovo a semnat un acord cu municipalitatea din Chengdu (situata in sud-vestul provinciei Sichuan din China) pentru constructia unei mari baze industriale in Chengdu care va include un centru de productie, un centru de marketing si un centru R&D, data inaugurarii fiind planificata pentru finele anului 2011.

• Pe pietele emergente* vanzarile consolidate ale Lenovo au totalizat US$1,1 miliarde in cel de-al treilea trimestru fiscal, in crestere cu 34% de la an la an si reprezentand 19% din vanzarile companiei la nivel global. Livrarile de PC ale Lenovo in regiune au crescut cu 43% de la an la an in cel de-al treilea trimestru, aproape de trei ori mai mult decat cresterea generala de 15,9% la nivelul industriei in regiune. Lenovo si-a crescut cota de piata cu 1,2 puncte procentuale in regiune. In India, livrarile de PC ale Lenovo au crescut cu 62% in cel de-al treilea trimestru si, pentru prima data, a atins o cota de piata de doua cifre, situandu-se la 10,3%. In Hong Kong, Lenovo a atins cea mai ridicata cota de piata de pana acum de 26,4%. In America Latina, inclusiv Brazilia, livrarile de PC ale Lenovo au crescut cu 31,4% de la an la an. In Rusia, cota de piata a Lenovo a crescut cu 3,3 puncte procentuale de la an la an.

• Pietele mature** au inregistrat vanzari consolidate de US$2 miliarde, in crestere cu 22% de la an la an, reprezentand 35% din vanzarile companiei la nivel global in cel de-al treilea trimestru fiscal. Cererea in crestere in ceea ce priveste oportunitatile comerciale pentru PC in Europa de Vest si America de Nord a condus la o crestere de 23% de la an la an in livrarile de PC ale Lenovo pe pietele mature in cel de-al treilea trimestru, in comparatie cu un declin general de 3,6% la nivelul industriei pe pietele mature. In particular, livrarile de produse marca Think au crescut cu 31% de la an la an pe pietele mature. Lenovo a castigat 1,8 puncte procentuale in cota de piata din Japonia, si si-a crescut cota de piata in regiune in toate zonele geografice, cu exceptia Australiei si Noii Zeelande.

PREZENTARE IN FUNCTIE DE PRODUSE

• Vanzarile consolidate pentru divizia Lenovo de laptopuri la nivel global in cel de-al treilea trimestru fiscal au totalizat US$3,4 miliarde, in crestere cu 15% de la an la an. Laptopurile Lenovo au continuat sa contribuie cel mai mult la vanzarile companiei in intreaga lume, generand 59% din veniturile totale din vanzari ale Lenovo. Livrarile de laptopuri ale companiei in intreaga lume in cel de-al treilea trimestru au crescut cu 18,6% de la an la an, spre deosebire de o crestere de doar 4,3% la nivelul industriei. In cel de-al treilea trimestru fiscal, Lenovo a introdus primul laptop ultraportabil de 12,5 inch din lume, IdeaPad U260, cu material din aliaj de magneziu si aluminiu, suport de palma cu model din piele si touchpad de sticla, precum si noi PC-uri IdeaPad multi-media, Y460p si Y560p.

• Livrarile de desktop-uri de la Lenovo in cel de-al treilea trimestru fiscal au crescut cu 23% de la an la an, spre deosebire de o crestere de doar doua procente la nivelul industriei. Lenovo este cel de-al treilea furnizor de desktop-uri pentru PC din lume, cu o cota de piata de 11,1% si a continuat sa micsoreze diferenta fata de compania clasata pe locul doi. Vanzarile consolidate de calculatoare desktop la nivel global in cel de-al treilea trimestru au totalizat US$2 miliarde, in crestere cu 18% de la an la an, reprezentand 35% din veniturile totale din vanzari ale Lenovo. In cel de-al treilea trimestru fiscal, Lenovo a introdus noul desktop IdeaCentre K330, cu procesoare de inalta performanta si dotat cu caracteristici multi-media pentru filme, muzica si jocuri video.

• In cel de-al treilea trimestru fiscal, Lenovo Mobile a inregistrat vanzari consolidate in valoare de US$218 milioane. Livrarile de telefoane Lenovo in China au crescut cu 52,2% in acest trimestru, de cinci ori mai mult decat rata de crestere de 10,3% la nivelul industriei. Livrarile de telefoane Lenovo au fost de doua ori mai multe fata de trimestrul anterior si, odata ce au fost depasite momentele dificile de anul trecut in ceea ce priveste aprovizionarea, Lenovo este acum din nou pe calea cea buna. Lenovo a continuat colaborarea cu companiile locale de comunicatii din China, in ceea ce priveste distributia de smartphones Lenovo.