.

PayPoint plc, principalul operator de plăți cash și online din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, menționează că activitatea companiei în România a continuat să se extindă pe parcursul primei jumătăți a anului financiar 2010 - 2011. Compania anunță pentru România creșterea numărului punctelor de plată ce poartă sigla PayPoint cu peste 1800 în decursul celor șase luni, concomitent cu retragerea a peste 1600 de terminale ce ofereau exclusiv serviciul de încărcare electronică. Astfel, în prezent, rețeaua punctelor de plată PayPoint numără peste 5000 de locații la nivel național. Totodată, în vederea unei cât mai bune acoperiri a segmentelor pe care compania deja activează, dar și a domeniilor încă neexplorate, PayPoint și-a extins portofoliul de clienți prin semnarea a patru noi contracte pentru colectare plăți facturi în decursul primei jumătăți a acestui an financiar.

În România se remarcă creșterea puternică a numărului tranzacțiilor de colectare plăți facturi, generată de dezvoltarea rețelei punctelor de plată, de creșterea numărului furnizorilor și operatorilor parteneri și, implicit, a numărului utilizatorilor serviciilor PayPoint. Astfel, în prima jumătate a acestui an financiar, au fost procesate peste 5 milioane de tranzacții colectare plăți facturi, volum de aproape trei ori mai mare decât cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. Toate aceastea, conjugate cu reducerea costurilor constituie premise solide pentru înscrierea companiei în cursa pentru profitabilitate.

Anunțul a fost făcut în cadrul comunicatului oficial de anunțare a rezultatelor financiare ale PayPoint plc. pentru prima jumătate a anului financiar în curs.

"Încă de la lansarea serviciului Plăți Facturi în România, principalul obiectiv al companiei a vizat dezvoltarea și eficientizarea, luând în calcul trei dimensiuni: consumatorii, partenerii și rețeaua de magazine cu care colaborăm. Mai exact, ne-am propus să punem la dispoziția unui număr tot mai mare de consumatori posibilități de plată a facturilor pentru o gamă cât mai largă de servicii, în cât mai multe locații la nivel național. Rezultatele obținute în prima jumătate a acestui an financiar se aliniază cu succes acestui obiectiv. Astfel, venim în întâmpinarea nevoilor consumatorilor și clienților cu o modalitate simplă, rapidă și fără costuri suplimentare de plată a facturilor și ratelor, în peste 5000 de magazine de proximitate cu program prelungit de lucru; totodată, magazinele partenere beneficiază prin creșterea traficului, diferențiere și posibilitatea de a-și completa gama de servicii și produse puse la dispoziție consumatorilor. Avem toate premisele necesare pentru a crește în continuare și o vom face", precizează Mugur Dogariu, Managing Director PayPoint România.

PayPoint plc a raportat creșterea numărului de tranzacții procesate la nivel de grup cu 6%, în timp ce valoarea totală a tranzacțiilor a crescut cu 8,7%, atingând nivelul de 4,8 miliarde lire sterline. Totodată, au fost anunțate venituri totale de 92.9 milioane lire sterline, în scădere cu 3.6 % comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior; această scădere este generată în principal de tendința descrescătoare a volumului tranzacțiilor de încărcare electronică. În același timp, compania a raportat un profit înainte de impozitare de 14,6 milioane lire sterline, în creștere cu 5,4% față de primul semestru al anului trecut.

"PayPoint raportează rezultate financiare solide, în creștere atat la nivelul venitului net, dar și al profitului operațional și a celui înainte de impozitare ... Aceste rezultate confirmă capacitatea noastră de a pune în aplicare strategiile stabilite, de a genera rezultate pozitive în liniile de business existente precum și în cele aflate în dezvoltare ... În România, reducerea costurilor și creșterea tranzacțiilor de plăți facturi asigură înscrierea companiei în cursa pentru profitabilitate", a declarat David Newlands, Chairman al PayPoint plc

 

În România, PayPoint și-a lansat oficial serviciul de plată a facturilor în numerar sub brand propriu în august 2008 și și-a extins portofoliul de clienți prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii din diferite sectoare. În prezent, PayPoint are încheiate contracte cu 34 de clienți importanți din domeniul telecomunicațiilor, al utilităților și al serviciilor financiare, dintre care 27 sunt contracte pentru servicii de colectare plăți. Astfel:

 

• Sectorul de plăți pentru utilități : GDF SUEZ Energy România; E.ON Gaz Distribuție; E.ON Gaz România; Petrom Distribuție Gaze; Congaz; E.ON Moldova Furnizare; Enel Energie; Enel Energie Muntenia; Electrica Furnizare Transilvania Nord; Electrica Furnizare Transilvania Sud; Electrica Furnizare Muntenia Nord; Apa Nova București, ApaVital Iași; Aquatim.

 

• Sectorul de telecomunicații și comunicații prin cablu: Vodafone România; Cosmote România; Orange România; Romtelecom; UPC România; Zapp; Boom TV; Akta TV.

 

• Sectorul financiar-bancar: Allianz-Tiriac Asigurări; Citibank România; EOS KSI România; GE Money; Patria Credit.

PayPoint oferă de asemenea servicii complete de încărcare electronică a cartelelor preplătite pentru toți jucătorii din industria de telefonie mobilă care furnizează acest tip de produs (Cosmote, Orange, Vodafone și Zapp), precum și servicii de încărcare electronică pentru operatorii de telefonie fixă cu acces internațional și de Internet, printre care se numără Nobel și Worldtelecom (Number One). Pentru Focus Sat, PayPoint oferă servicii de eliberare de vouchere cu coduri electronice pentru utilizatorii de servicii preplătite de tip DTH (Direct-To-Home).