.

O treime din băncile din EMEA vor trece pe soluții software standard pentru procesele de core banking în următorii 3 ani.

SAP, principalul furnizor mondial de soluții software pentru afaceri, a anunțat pe 22 martie rezultatele unui studiu care prezintă stadiul actual în domeniul activităților bancare pentru persoane fizice în Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA). Studiul, realizat în colaborare cu European Financial Management & Marketing Association (EFMA), oferă o perspectivă aprofundată asupra modului în care cei mai importanți jucători din regiune își evaluează capacitățile proprii în privința relației cu clienții și a proceselor de core banking pentru următorii trei ani. Rezultatele studiului au fost prezentate în cadrul celei de-a cincea ediții a evenimentului 'žRetail Banking '“ banca viitorului într-o Europă largită' ce a avut loc la București pe 29 iunie 2005.

'žPrin studiul actual, SAP urmărește îndeaproape dezvoltarea segmentului bancar pentru a înțelege în profunzime aspectele industriei și a ajuta băncile să-și îmbunătățească procesele de afaceri și strategiile,' a declarat Bogdan Mihăilescu, Sales Director, SAP România. 'žCredem că sistemul bancar din România, aflat în plin proces de expansiune, va beneficia de experiența celorlalte bănci din regiune, iar faptul că două bănci românești au participat la realizarea studiului dezvăluie influența în creștere a sectorului bancar din România asupra mediului de afaceri din zonă', a adăugat Bogdan Mihăilescu.

Studiul relevă faptul că băncile din zona EMEA favorizează strategiile de creștere a veniturilor în defavoarea celor de reducere a costurilor. În același timp, băncile din regiune își afirmă intenția de îmbunătățire a managementului costurilor prin punerea la punct a unor planuri de eficientizare a activităților și a raportului costuri / cheltuieli.
Studiul reliefează de asemenea interesul crescut al băncilor din zona EMEA pentru extinderea capacităților de analiză și de control a operațiunilor de afaceri. Astfel, băncile înțeleg pe deplin importanța analizei informațiilor referitoare la clienți și impactul pe care aceste informații îl au asupra succesului strategiilor lor de dezvoltare.
Potrivit studiului, mai mult de o treime din băncile din regiune își pot îndeplini doar parțial scopurile strategice din cauza lipsei de flexibilitate a infrastructurii IT în raport cu obiectivele de afaceri. În același timp, tot o treime din bănci estimează că în următorii trei ani vor folosi sistemele IT ca pe instrumente de obținere a unor avantaje competitive și că intenționează să utilizeze soluții software standard în acest scop.
Unul dintre avantajele folosirii acestor soluții îl reprezintă obținerea unei mai bune segmentări a bazei de clienți '“ aspect esențial pentru dezvoltarea de produse adaptate nevoilor pieței. Studiul EFMA relevă că 40% dintre băncile participante la studiu beneficiază de o mai bună segmentare a bazei de clienți datorită utilizării de soluții standard și că procentul lor ar putea ajunge la aproximativ 91% în următoarea perioadă.

SAP pune gratuit rezultatele studiului "EMEA Retail Banking Study" spre consultare la www.efma.com/efmasapstudy

SAP este liderul mondial în furnizarea de soluții software pentru afaceri. Soluțiile SAP sunt proiectate pentru a întruni cerințele companiilor de toate mărimile - de la companii mici și mijlocii și până la organizații globale. Cu ajutorul platformei tehnologice  de aplicații și integrare SAP NetWeaver, soluțiile mySAP Business Suite ajută companiile din întreaga lume să își îmbunătățească relațiile cu clienții și partenerii, sa își eficientizeze activitatea și să obțină avantaje semnificative în cadrul întregii companii. Procesele cheie dintr-un număr variat de domenii sunt cuprinse în funcționalitățile oferite de cele peste 25 de soluții adaptate pentru domenii de afaceri. Astăzi, peste 27 000 de companii din mai mult de 120 de țări dețin peste 91 500 de instalări de software SAP. Cu subsidiare în peste 50 de țări, compania este listată la burse precum Bursa din Frankfurt sau NYSE, cu simbolul "SAP". Pentru informații suplimentare, puteți accesa: http://www.sap.com/romania

În România compania SAP are din 2002 o reprezentanță oficială, a cărei activitate este concentrată pe vânzări și activități de marketing precum și pe dezvoltarea versiunilor localizate ale soluțiilor pe care SAP le oferă. SAP a înregistrat anul trecut o creștere de 72% pe piața din România, comparativ cu anul 2003.