.

Conform datelor GECAD ePayment, furnizate pe 15 februarie 2008, pentru prima oară numărul cumpărăturilor prin card bancar prilejuite de Ziua Îndrăgostiților a depășit vânzările din luna decembrie.

Astfel, în magazinele online care folosesc soluția ePayment, românii au cumpărat în perioada 15 ianuarie-14 februarie cu 21% mai mult decat în luna decembrie, fiind înregistrat un total de 40.400 tranzacții. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, numărul vânzărilor de Sf. Valentin s-a dublat.

Pentru a profta la maxim de astfel de evenimente, comercianții ar trebui să înceapă pregătirile cu aproximativ o lună înainte, să conceapă oferte speciale, să modifice design-ul site-ului pentru a se potrivi cu ocazia respectivă, să implementeze o strategie de promovare inteligentă și, cel mai important, să se asigure că au stocuri suficiente și capacitate de livrare. Cele mai multe plângeri ale cumpărătorilor se referă la infrastructura logistică deficitară a multor magazine online.

Potrivit lui Laurențiu Ghenciu, Director de Vânzări GECAD ePayment, principalul motiv pentru creșterea de anul acesta este progresul înregistrat anul trecut când piața a atins 35 milioane Euro și creșterea încrederii publicului în această metodă de plată. "Ca urmare, am constat si creșterea valorii medii a tranzacției.", cotinuă Laurențiu Ghenciu. Astfel, dacă în perioada sărbătorilor de iarnă 2007, valoarea medie a unei tranzacții s-a ridicat la suma de 72 euro, în perioada 15 ianuarie-14 februarie, aceasta s-a apropiat de 84 euro.

În SUA, valoarea medie a cumpărăturilor de Sf Valentin este de 123USD, conform estimărilor National Retail Federation (NRF). Conform aceleiași instituții însă, pentru prima oară piața a stagnat în momentul apropierii unei sărbători, reprezentanții ei declarând că vânzările din 2008 vor fi similare cu cele înregistrate în ianuarie-februarie 2007. Principalul motiv ar fi, conform studiului întreprins de NRF, dorința americanilor de a înlocui cadourile cu alte modalități de a petrece ziua de 14 februarie. Astfel, 48% dintre cei intervievați au declarat că vor opta pentru o seară în oraș sau un weekend în afara orașului. În ceea ce privește produsele, cele mai căutate au fost bomboanele, florile, cupoanele cadou, cosmeticele, articolele de îmbrăcăminte și felicitările.

În România, cuplurile au profitat de ofertele agenților economici din domeniul turismului și transporturilor, acestea având o pondere de 32% în totalul vânzărilor. Sunt urmate la distanță de produse electronice mici, cu o pondere de 8% și de produse specifice evenimentului cu o pondere de 6%.