.

Numărul abonaților la serviciul SmartTel este de peste 13.000, potrivit informațiilor furnizate de băncile care oferă acest serviciu. În primele șapte luni din acest an au fost înregistrate 159.000 de mesaje de interogare a conturilor bancare prin intermediul telefonului mobil.

'Pentru toți cei patru operatori (Orange, Mobifon, Cosmorom și Telemobil n.r.), s-a ajuns la o medie zilnică a accesărilor de 1.500 de mesaje de interogare" a declarat Rodica Păvăloaie, director comercial la Universal Card System, furnizorul aplicației SmartTel.

Interogarea conturilor bancare prin intermediul SmartTel - Mesaje de interogare (număr de accesări):
Sem. I 2002: 132.000
Iulie 2002: 27.000

Sursa: Universal Card System

Chiar și în condițiile în care serviciul nu este deloc promovat în mass-media, putem vorbi, deja, de o afacere. La cele aproximativ 160.000 de mesaje primite în decursul primelor șapte luni din acest an, cu un cost de 20 de cenți per mesaj, rezultă că SmarTel este o afacere de aproape 5.000 USD/lună. Banii se împart în mod egal între operatorul de telefonie, bancă și Universal Card System. Dacă ne gândim că sistemul bancar autohton are peste șase milioane de clienți, din care două milioane sunt posesori de carduri, iar numărul abonaților la telefonia mobilă a depășit patru milioane, devine evident că potențialul acestui serviciu este extraordinar.

În iulie 2000, Banc Post în colaborare cu firma Universal Card System, specializată în integrarea serviciilor de mobile banking a lansat, în premieră națională, SmartTel SMS, disponibil în rețeaua Orange, Connex și Cosmorom. Din aprilie 2002, serviciul Banc Post SmartTel SMS a devenit disponibil și în rețeaua Zapp. În prezent, serviciul SmartTel este oferit de Banc Post și Raiffeisen Bank.

BancPost trece la SmartTel3G
 Primul emitent care a introdus serviciul SmartTel a fost Banc Post.

Utilizarea serviciului SmartTel la Banc Post
Sem. I 2002
Mesaje de interogare: 3.325
Clienți: 1.125
Total (de la începutul activității în iulie 2000)
Mesaje de interogare: 84.000
Clienți 35.000
Sursa: Banc Post

Recent, banca a lansat, sub licență Universal Card System, un nou serviciu de mobile-banking - SmartTel 3G - disponibil pentru toți clienții de carduri ai băncii, persoane fizice și juridice, care sunt utilizatori de telefonie mobilă în rețeaua Zapp.

SmartTel 3G oferă atât facilitățile serviciului SmartTel SMS - primirea de informații privind soldurile conturilor de card și curente sub formă de mesaje text SMS direct pe propriul telefon mobil, cât și obținerea fără plată a informațiilor privind unitățile Banc Post, rețeaua sa de ATM-uri și cursul valutar, sub forma unor pagini Web. Accesul la acest serviciu se face numai de pe telefonul mobil Zapp, la adresa smarttel.zappmobile.ro, în baza numelui de utilizator și a unei parole. SmartTel 3G este disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Până la 1 septembrie 2002, promoțional, serviciul poate fi utilizat gratuit.

Banc Post, UCS și Zapp Mobile vor oferi, în curând, clienților lor nu numai posibilitatea de a obține informații, ci și de a efectua tranzacții bancare într-un mediu securizat (transfer de fonduri sau plata facturii Zapp), asigurat de tehnologia CDMA.

Tranzacții de 240 miliarde lei
pe cardul Taifun virtual
Banc Post înregistra la 31 iulie 2002, 124.000 de clienți pentru serviciile Contul Total și SmartTel SMS, de la începutul anului fiind contractate 50.000 de noi abonamente, potrivit Direcției de comunicare a băncii. În prezent, 26.000 de clienți Banc Post efectuează electronic transferuri din contul de card în contul curent și plăți de facturi de telefonie fixă și mobilă. Acestora li s-au alăturat, în luna iulie, încă 1250 de clienți care au optat pentru transferuri din contul cardului Taifun clasic în cel al cardului Taifun virtual. Valoarea tranzacțiilor cu cardul Taifun virtual, inclusiv alimentarea contului, se cifrează la 240 miliarde lei. Peste 108.000 de clienți sunt beneficiari ai facilității de descoperire de cont/overdraft, valoarea totală acordată fiind de circa 760 miliarde de lei. În primele șapte luni ale acestui an, atât numărul de clienți, cât și volumul de operațiuni au crescut cu aproximativ 70%. De serviciul SmartTel SMS beneficiază 3.330 de clienți Banc Post, care au înregistrat un număr de 84.000 de mesaje de interogare a soldurilor conturilor, față de 50.000 cât se înregistrau la sfârșitul anului 2001.
Contul Total oferă un pachet integrat de servicii de administrare a sumelor din conturile de carduri în lei și din conturile curente personale ale clienților, precum și facilități de plată directă a facturilor clienților Orange, Connex, Cosmorom și RomTelecom de la ATM-urile băncii. Acest pachet de servicii permite obținerea unei descoperiri de cont pentru contul de card, precum și alimentarea contului curent personal din contul de card în lei, prin intermediul ATM-ului, în vederea efectuării de plăți pentru alte servicii.

SmartTel SMS este un serviciu de mobile banking care oferă posibilitatea vizualizării soldurilor conturilor de card și curente deținute la Banc Post, direct pe ecranul telefonului mobil.
Cardul Taifun virtual este un produs creat pentru efectuarea cumpărăturilor de pe Internet, dedicat persoanelor fizice.

La ATM-urile BCR
pot fi plătite facturile Connex, Zapp și Apa Nova

Prin introducerea serviciului de Plăți Facturi prin ATM pentru compania Apa Nova, BCR devine primul emitent care oferă această facilitate de încasare și pentru alți furnizori de utilități decât companiile de telefonie. Serviciul a devenit operațional de la 1 august a.c., după ce în ultima decadă a lunii iulie a.c. deținătorii de card puteau deja plăti, de la ATM-urile BCR, facturile eliberate de Mobifon (Connex) și Telemobil (Zapp). Pentru a putea beneficia de această facilitate, clientul trebuie să încheie o convenție cu banca. În acest sens, deținătorul de card își va procura de la fiecare unitate a BCR, Formularul pentru beneficiarii de servicii Plăți facturi prin ATM/Transfer fonduri in conturi BCR. La încheierea contractului se va anexa câte o copie după ultima factură pentru fiecare furnizor. Semnatarul convenției poate plăti de la ATM atât propria factură, cât și facturile emise pe numele altor persoane. Opțiunea de Transfer fonduri în conturi BCR vizează două operațiuni: alimentarea contului de disponibilități la vedere și rambursarea ratelor de credit, indiferent dacă respectivul credit a fost tras pe card sau în altă formă. Comisionul pentru fiecare operațiune de plată/transfer de la ATM este de 2.000 lei. Surse din interiorul companiei Apa Nova au declarat că plata facturii poate fi efectuată prin card și prin intermediul POS-ului instalat la casieria unității din Str. Aristide Demetriad nr.2, sector 1, urmând ca în viitor să fie instalate noi astfel de echipamente și la celelalte birouri din București.
Serviciul de plată a facturilor de la ATM a fost introdus pentru prima oară de către Banc Post în iulie 2000 și de BRD-GSG în trimestrul III al aceluiași an.