.

La nivel global, în ultimul an, unul din 20 de clienți online (5,2%) a fost victima unei fraude pe cărți de credit, iar unul din 50 a fost victima unui furt de identitate, potrivit ultimului studiu publicat de Gartner Inc. la începutul lunii aprilie. Peste 700 milioane USD au fost pierdute în urma fraudelor pe Internet estimează Gartner Inc., ceea ce reprezintă 1,14% din volumul total anual al vânzărilor online (61,8 miliarde USD). Aceste pierderi sunt de 19 ori mai mari decât fraudele pe card obișnuite.
La unele din cele mai importante site-uri de comerț electronic, 7% din totalul tranzacțiilor efectuate sunt respinse pe motiv de 'suspiciozitate', a declarat Avivah Litan, autorul studiului. Studiul a determinat statistic rata medie a respingerilor care este în jur de 5%. Multe cumpărături legale sunt respinse, însă, din greșeală, ca urmare a inflexibilității programului antifraudă al site-urilor respective. Un exemplu în acest sens este lista neagră a țărilor în care a fost emis cardul și care sunt considerate ca având un grad ridicat de risc. Au fost cazuri în care deținătorul avea un card emis de o bancă de reputație internațională și cu toate acestea tranzacția i-a fost respinsă pentru că venea din România.
În studiu se mai arată că circa 18% dintre consumatori sunt interesați de implementarea unor noi măsuri de securitate de către companiile de carduri. Una dintre aceste companii este Visa USA cu programul 'Verificat de Visa ' ('Verified by Visa'). În acest program, utilizatorii de carduri de credit atașează o parolă la numărul cardului pe care-l dețin, ceea ce face numărul cardului inutil unui hoț 'digital' care nu cunoaște parola. Planul de securitate al Mastercard presupune descărcarea de către utilizatori a unui software special care va fi folosit de comercianți pentru a-și verifica identitatea. American Express lucrează la un mecanism de securitate pe bază de parolă.
Gartner Inc. crede că schemele de securitate pe bază de parolă vor câștiga teren ca urmare a preocupării utilizatorilor de reducere a fraudelor și a marketingului puternic.