.

IBM a lansat un nou software creat sa ajute companiile sa reinventeze modul in care interactioneaza cu clientii pe Internet si prin intermediul dispozitivelor mobile. Aplicatia software dispune de capabilitati de analiza, social software si de comert online ce ajuta companiile sa creeze experiente web dinamice si interactive puternic directionate si personalizabile, pentru a creste loialitatea clientilor.

Tranzactiile online sunt in continua crestere. In momentul de fata, 8 din 10 consumatori efectueaza cumparaturi online de cel putin doua ori pe saptamana. ABI Research estimeaza ca volumul de informatii va fi de 20 de ori mai mare iar tranzactiile de pe dispozitive mobile vor creste de 40 de ori pana in 2015. Raportul mentioneaza ca vanzarile online efectuate de pe dispozitive mobile se vor tripla anual si vor ajunge la 119 miliarde de dolari in aceeasi perioada. Companiile incearca sa gaseasca metode prin care sa simplifice prezenta web pentru a raspunde schimbarilor din piata consumatorilor.

IBM introduce IBM Customer Experience Suite, un nou portofoliu software ce ajuta organizatiile sa dezvolte experiente web dinamice, usor de folosit, interactive si personalizate pentru utilizator – fie ca sunt accesate de pe un dispozitiv mobil sau de pe un website traditional.

Aceasta suita de programe contine capabilitati de analiza, de social networking, de management al continutului web si de portal ce permit companiilor sa creasca abilitatea de a atrage si de a retine clienti, de a personaliza reclamele si campaniile de marketing si de a imbunatati loialitatea clientilor. De exemplu, noul software permite companiilor sa creeze interactiuni personalizate prin analiza si adaptarea la preferintele, comportamentul si obiceiurile de cumparare ale clientului, precum si la dispozitivul si locatia fiecarui utilizator.

In plus, IBM Customer Experience Suite ajuta organizatiile sa inteleaga si sa influenteze vizitatorii prin experiente personalizate folosind bloguri, forumuri, materiale video si functionalitate pe dispozitive mobile. De asemenea, suporta conversatii intre utilizatori prin intermediul unor comunitati online si permite administrarea creerii si livrarii de continut, rich media, campanii si studii de pe canale multiple.

IBM Customer Experience Suite se bazeaza pe cei 10 ani de experienta IBM in oferirea aplicatiilor software de management al continutului web catre peste 8.000 de clienti globali.

Clientii IBM creaza experiente web bogate in continut

De exemplu, in lumea ce se invarte in jurul Internetului, domeniul online banking a devenit o necesitate, fortand institutiile financiare sa caute noi instrumente care sa creeze experiente personalizate pentru clienti, pentru a ramane competitivi. Folosind bloguri, forumuri, materiale video, instrumente de social networking, elemente rich media si capabilitati de accesare de pe dispozitive mobile, o institutie financiara poate oferi o experienta web mai personalizata care sa rezolve problemele clientului mai rapid, imbunatatind astfel loialitatea si nivelul de satisfactie al acestuia.

„Informatiile de care dispunem arata un numar tot mai mare de vizitatori ce au accesat site-ul Cars.com de pe dispozitive mobile", a precizat Brent Laufenberg, Director of Enterprise Architecture, Cars.com, o unitate de business ce apartine Classic Ventures. „Pentru a face cat mai placuta durata petrecuta online de catre clientii nostri, am imbunatatit activitatea de social networking si am incorporat mai multe elemente rich media in interiorul site-ului."

In momentul de fata, Lufthansa are un website ce suporta mai multe branduri, printre care Lufthansa.com, WeFlyHome.com si Miles-and-More.com. Acest website ofera mai multe functii importante printre care vanzarea biletelor online si servicii de check-in. Solutia IT ce sta la baza website-ului suporta peste 2 miliarde de accesari ale paginii, 16.000 de tranzactii de check-in si permite vanzarea unui bilet la fiecare 10 secunde. Lufthansa colaboreaza cu IBM pentru a imbunatati prezenta web astfel incat sa ofere servicii de transport aerian unui numar tot mai mare de clienti in urmatorii ani.

„Colaborarea cu IBM la imbunatatirea site-ului Lufthansa.com ne-a facut mai competitivi si a redus semnificativ costurile de operare. De aceea, am reinnoit contractul cu IBM si vom continua sa imbunatatim prezenta in mediul online in urmatorii ani", a precizat Gunter Friedrich, vicepresedinte, Information Management and Sales Processes, Lufthansa Passenger Airline

IBM Software Suite poate accelera vanzarile online

Potrivit companiei de cercetare Forrester, in era telefoanelor mobile, companiile ce detin site-uri cu experiente de utilizare facile pot obtine o crestere cu 400% a persoanelor care achizitioneaza produse fata de persoanele care doar viziteaza site-ul.

IBM Customer Suite a fost creat pentru a rezolva necesitatea instrumentelor web integrate. Folosind portofoliul curent IBM de software dedicat managementului continutului web, clientii IBM au obtinut:

· o crestere cu 23% la tranzactiile de reinnoire online a retetelor la un cost de 0,25 dolari fata de 3 dolari in cazul reinnoirii prin telefon.

· 33% dintre pacienti onoreaza programarile atunci cand folosesc servicii online.

· 30% din clienti au apreciat serviciile online ca fiind mai bune decat serviciile de tip help-desk.

· o reducere cu 75% a timpului necesar introducerii de noi aplicatii orientate catre client.

· o reducere cu 30% a apelurilor catre call center.

„Colaborarea si aplicatiile software de socializare au puterea de a transforma prezenta web a unei companii prin reinventarea modalitatii in care interactioneaza cu clientii in mediul online", a precizat Alistair Rennie, General Manager, IBM Collaboration Software. „Folosim multitudinea capabilitatilor IBM care ajuta clientii sa adopte mediul online ca mediu primar pentru relatiile cu clientii."

IBM colaboreaza cu multipli parteneri de afaceri printre care Ascendant, Gemini, Infosys, Ixion si Perficient in cadrul acestei initiative.

Serviciile IBM de consultanta vor fi disponibile pentru a sustine evaluarea, dezvoltarea si folosirea de experiente web noi si imbunatatite. Consultantii IBM Interactive vor colabora cu clientii pentru a permite Customer Experience Suite sa creasca diferentierea, profiturile, productivitatea si eficienta si sa reduca costurile prin intermediul unei relatii optimizate cu utilizatorii.

Noul IBM Software Suite face parte din portofoliul IBM de solutii create sa ajute organizatiile sa imbunatateasca prezenta campaniilor de marketing in mediul online. Achizitiile IBM recente ce privesc Sterling Commerce si Coremetrics, precum si intentia de achizitionare a Unica, vor creste abilitatea companiei de a rezolva cerintele clientilor in aceasta piata in dezvoltare.

IBM Software Suite face parte din investitia de 100 de milioane de dolari in cercetare pentru inovare in domeniul serviciilor si capabilitatilor mobile pentru clientii de pretutindeni.