.

LG Electronics anunță rezultatele neauditate pentru al doilea trimestru al anului 2011, conform Standardelor Internaționale de Raportare Financiară (International Financial Reporting Standards). Evoluția profitului net reflectă stabilizarea companiei la nivelul tuturor categoriilor de produs și reducerea considerabilă a costurilor, în linie cu previziunile analiștilor.

Vânzări și profit

În cel de-al doilea trimestru al acestui an, LG Electronics a înregistrat la nivel global vânzări consolidate de 13,3 miliarde USD, ceea ce reprezintă o creștere de 9,3% comparativ cu trimestrul precedent. După două trimestre consecutive în care compania a înregistrat pierderi, profitul operațional a atins 145,8 milioane USD. Astfel, LG a raportat o creștere de 21% comparativ cu trimestrul precedent și 25% comparativ cu anul 2010, pe fondul creșterii profitabilității în cadrul segmentului de televizoare și reducerii pierderilor în segmentul de telefoane mobile.

Compania Home Entertainment a înregistrat o creștere a veniturilor de 2,7% atingând 5 miliarde USD, comparativ cu trimestrul anterior, datorată în principal veniturilor ridicate obtinute din vanzarea de televizoarele LCD LED, noii game de televizoare Cinema 3D și creșterii înregistrate în piețele în curs de dezvoltare, în cadrul tuturor categoriilor de produs. Prin diversificarea portofoliului de produse și reducerea costurilor, compania a înregistrat o evoluție trimestrială a profitului operațional, acesta atingând 83 milioane USD, ceea ce reprezintă o creștere de 10%. Compania estimează noi creșteri o dată cu introducerea pe piață a noilor tehnologii precum Film Patterned Retarder încorporate în televizoarele Cinema 3D și televizoarele Smart.

Compania Mobile Communications, a raportat un venit din vânzări în creștere cu 11,6% comparativ cu trimestrul anterior, atingând 3 miliarde USD. În pofida pierderilor de 49,8 milioane USD, veniturile operaționale s-au imbunatatit considerabil, pierderile fiind reduse la jumatate comparativ cu trimestrul anterior. Compania continuă să-și întărească avantajele competitive la nivel global prin lansarea unor game noi de telefoane inteligente și printr-o continuă învestiție în Cercetare și Dezvoltare.

Compania Home Appliance a înregistrat vânzări record la nivel de trimestru, ajungând la 2,7 miliarde USD din luna aprilie până în luna iunie 2011, în creștere cu 6,9% comparativ cu trimestrul anterior și cu 6,0% față de aceeași perioadă a anului trecut, o creștere susținută în principal de vânzările consolidate pe piețele în curs de dezvoltare. Cu o creștere a venitului și o îmbunătățire a portofoliului de produse, creșterea costurilor pentru materiile prime, aprecierea monedei won și competiția puternică de piață s-au reflectat în profitul operațional, de 47,1 milioane USD. Compania își va consolida poziția de leader de piață prin introducerea unor game de produse inteligente, cu un consum redus de energie, menținând în același timp un control asupra costurilor.

În ceea ce privește companiile Air Conditioning și Energy Solutions, acestea au înregistrat o creștere a veniturilor cu 29,2% față de trimestrul anterior și cu 15,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 1,7 miliarde USD, rezultate determinate de calitatea ridicata și de lansarea de noi produse cu funcții avansate. Profitul operațional a fost de 40,6 milioane USD, în creștere cu 13% comparativ cu trimestrul anterior. Marja de profit operațional a fost de 2,3% ca urmare a costurilor ridicate pentru materiile prime și a ratelor de schimb valutar dezavantajoase. Deși piața nu este în plin sezon, compania estimează o creștere a cererii în anumite regiuni strategice.

Estimări și direcții strategice pentru al treilea trimestru din 2011

Compania estimează creșteri modeste în al treilea trimestru din 2011 o dată cu lansarea de noi produse în categoriile principale și cu intensificarea activităților de marketing ce vizează produsele 3D. Pe termen lung, compania va continua să-și consolideze rezultatele prin investiții puternice în dezvoltarea produselor și tehnologiilor inovatoare precum și în dezvoltarea categoriilor de business, deja existente sau viitoare.