.

Visa International a raportat pe 7 octombrie 2002 că volumul vânzărilor sale a depășit

2,3 trilioane USD pentru anul încheiat pe 30 iunie 2002, o creștere de 17% față de anul precedent. Vânzările cu

amănuntul efectuate prin cardurile Visa acoperă acum 7% din cheltuielile personale ale consumatorului la nivel

global, o cifră care se așteaptă să crească până la 12% în 2010.
'žEste foarte încurajator faptul că, în ciuda

scăderii economiei globale din ultimul an, noi contiuăm să vedem o puternică creștere, de ordinul zecilor de

procente, care reflectă valoarea și comoditatea plăților electronice', a declarat Malcolm Williamson, președinte

și director executiv la Visa International. 'žSuntem încrezători că vom obține o cotă de 12% din cheltuielile

personale ale consumatorilor până la sfâșitul deceniului.'
Cheltuielile personale ale consumatorilor (PCE)

reprezintă valoarea de piață a tuturor bunurilor și serviciilor achiziționate de consumatorii casnici și

instituțiile non-profit, excluzând achiziționările de imobile. Astăzi, PCE la nivel global este de 19.000 miliarde

USD și cuprinde, în principal, lichidități și plăți prin cecuri. Visa a cunoscut creșteri anuale de 12% ale cotei

sale din PCE în ultimii 5 ani.
În anumite domenii economice, cota Visa din PCE este foarte mare. De exemplu,

incluzând vânzările cu amănuntul și retragerile de cash, 68% din PCE în Islanda sunt ale Visa; în Coreea de Sud

această cifră este de 57%, iar în Marea Britanie este de 27%.
Plățile electronice și produsele Visa, în

special, oferă o gamă largă de beneficii consumatorilor, ofertanților și afacerilor, incluzând posibilitatea de a

alege când și cum să plătești, o securitate îmbunătățită și utilitate globală,' a declarat Williamson. 'žAceste

beneficii împreună cu continua inovare și parteneriatul nostru cu instituțiile financiare membre Visa vor

continua creșterea produselor Visa.'
Una din ariile de creștere majoră pentru Visa continuă să fie cardurile de

debit. Volumul vânzărilor mondiale a depășit 1.000 miliarde USD în anul încheiat pe 30 iunie 2002, cu o creștere

de 22% față de 2001. În timpul acestei perioade, Visa U.S.A. a procesat 3,04 miliarde de carduri de debit Visa

pentru tranzacții cu amănuntul, comparativ cu 2,96 miliarde carduri de credit, în ciuda faptului că numărul

cardurilor de credit este mai mult decât dublu față de cel al cardurilor de debit.
O altă arie de creștere

este aceea a cardurilor prepaid, cum sunt cardurile payroll, cardurile cadou și cardurile pentru transfer de bani.

Visa evaluează oportunitatea pentru carduri prepaid undeva la 2 trilioane USD. Pe piața cardurilor de credit Visa

cunoaște o creștere de 12% la nivel global, cu un volum total de vânzări de 1,24 trilioane USD pentru anul

financiar încheiat în vara lui 2002.
Din punct de vedere regional, cea mai mare creștere a Visa se

înregistrează pe piețele în curs de dezvoltare. Visa Asia Pacific are o creștere de 42% din totalul volumului de

vânzări, în timp ce în Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și în Africa, Visa a avut o creștere de

37%.
La nivel mondial, există 1,2 miliarde de carduri de plată Visa, acceptate în mai mult de 29 de milioane de

locații fizice, inclusiv în 800.000 de ATM-uri.