.

În 2004, tranzacțiile de plată realizate on-line din România prin intermediul cardurilor Visa au crescut de aproape 4 ori față de 2003. Conform datelor publicate de Visa International pe 17 ianuarie, cifra totală de vânzări derulate online în România prin intermediul cardurilor Visa a depășit 5,7 mil. USD în 2004, posesorii de carduri Visa români și străini efectuând peste 41.000 tranzacții de cumpărare prin Internet în și din România.
Cătălin Crețu, Area Manager pentru România și Bulgaria, Visa International CEMEA, consideră că 'ždin ce în ce mai multă încredere au consumatorii față de Internet ca un canal global de vânzări cu amănuntul, în special de când serviciile de tipul Verified by Visa cresc nivelul de siguranță al cumpărăturilor efectuate online'. În România, sistemul Verified by Visa a fost lansat în martie 2004.
Cea mai spectaculoasă creștere înregistrată în anul 2004 s-a produs în luna decembrie, când deținătorii de carduri Visa au preferat să își utilizeze cardul pentru a face cumpărături on-line mai mult decât în oricare altă lună a anului. Valoarea totală a vânzărilor realizate on-line în decembrie a atins peste un sfert (28%) din suma totală cheltuită on-line în tot anul 2004.
Peste 15 mil. de deținători de carduri din întreaga lume utilizează în mod activ programul Verified by Visa când își fac cumpărăturile prin Internet. Aflat în al treilea an de operare, programul continuă să se dezvolte datorită avantajelor demonstrate la nivelul marilor comercianți care au devenit modele pentru comercianții on-line mai mici.
Peste 10.000 instituții financiare membre și 30.000 comercianți participă acum la programul Verified by Visa la nivel mondial. În 2004 deținătorii de carduri Visa din România au cheltuit 4,6 mil. USD pentru a cumpăra bunuri și servicii prin Internet, în magazinele virtuale din România și din străinătate, valoarea medie a unei tranzacții fiind de 135 USD. Aceste cifre reprezintă o creștere substanțială față de datele corespunzătoare anului 2003, numărul și valoarea tranzacțiilor pe Internet prin intermediul cardurilor Visa crescând cu 193%, respectiv 226%.
De cel mai mare succes s-au bucurat magazinele virtuale din SUA, unde deținătorii români de carduri Visa au cheltuit aproape jumătate (43%) din valoarea totală a tranzacțiilor electronice. Alte magazine virtuale străine care s-au bucurat de mult succes au fost din Italia - 16% din suma totală a cheltuielilor - și din Marea Britanie - 15%.