.

ZebraPay, compania care furnizează în sistem de franciză primele terminale de plată instant din România, estimează că media încasărilor zilnice pentru fiecare aparat va ajunge la 100 de euro până la finele acestui an.

În ceea ce privește evoluția pieței de plăți la terminale instant, oficialii ZebraPay preconizează că în următorii 3 ani media încasărilor zilnice va ajunge la 150 de euro pentru fiecare aparat.

„În acest sens avem în plan să menținem trendul de dezvoltare al business-ului în raport cu piața, prin instalarea continuă de noi terminale. Astfel, până la sfârșitul acestui an rețeaua ZebraPay va cuprinde peste 1.000 de terminale, pentru ca în următorii 5 ani să ajungă la 7.800 de astfel de aparate în întreaga țară. Noua tehnologie de plată va veni în întâmpinarea utilizatorilor de cartele telefonice prepaid și a celor care doresc o metodă simplă și rapidă de plată a facturilor de utilități. Ponderea încasărilor prin terminalele ZebraPay va fi asigurată în proporție de 80% de reîncărcările prepaid iar diferența de 20% va fi acoperită de plata facturilor, vânzarea de bilete sau de alte produse.", precizează Radu Ciorbea (foto), Directorul General al ZebraPay.

Potrivit estimărilor ZebraPay, în acest moment, în România media încărcărilor de cartele telefonice este de 5 euro lunar, pe o piață prepaid care va ajunge în 2010 la 1 miliard de euro. Nici piața de utilități nu este de neglijat, ea având o valoare de 5,8 miliarde de euro.

ZebraPay estimează, de asemenea, că cele mai mari încasări vor fi generate de terminalele amplasate în zonele cu trafic intens, precum cele instalate în stațiile de metrou, centre comerciale sau universități.

"ZebraPay a targetat direct aceste locații în prima fază a dezvoltării. Nu excludem însă posibilitatea de a amplasa astfel de aparate și mai aproape de clienți, în magazinele de cartier, farmacii sau piețe", precizează Radu Ciorbea.

Oficialul ZebraPay consideră că, și în ceea ce privește plățile la terminalele instant, România este o piață de cash: „Preconizăm că 80% dintre românii care vor folosi terminalele noastre vor alege plata cash, doar 20% fiind ponderea plăților cu cardul.

Radu Ciorbea a mai declarat că piața terminalelor de plată se află încă la început de drum, românii având nevoie de o perioadă de acomodare și de înțelegere a simplițății și rapidității noii tehnologii de plată. "În acest moment terminalele de plată sunt o noutate în România, precum în urma cu câțiva ani au fost și ATM-urile", a afirmat acesta.

De la instalarea primelor aparate la finele lunii trecute, ZebraPay a întâmpinat un feed-back pozitiv din partea utlizatorilor, aceștia fiind încântați de aplicația intuitivă a acestora, de timpul scurt de procesare a tranzacției, de circa 6 secunde, și de accesibilitatea non-stop a serviciilor.

Pentru anul în curs ZebraPay mizează pe o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro, pentru ca în cinci ani business-ul companiei să depășească 420 de milioane de euro.

Despre ZebraPay

ZebraPay a fost înființată în 2009 și a furnizat în sistem de franciză primele 60 de terminale de plată la finele lunii mai în București, Brașov, Constanța, Cluj, Ploiesti și Iași. Astfel, pentru prima dată în România, printr-un sistem de plăți instant, se vor putea cumpăra bilete de tren CFR, bilete de autocar, muzică sau bilete la spectacole și concerte. De asemenea, terminalele sunt o metodă rapidă și ușoară de încărcare a cartelelor prepaid și de plată a facturilor la utilități, de telefonie fixă și mobilă, internet sau cablu TV.

În acest moment ZebraPay are instalate terminale în mai multe puncte intens circulate din București, printre care stațiile de metrou Unirii 2, Dristor 2, Gara de Nord 1, Victoriei și Grozăvesti, pasajul pietonal de la Universitate, City Mall, hipermarketurile Auchan Militari, Cora Lujerului, Kaufland Vulcan și Universitatea Româno-Americană. De asemena ZebraPay este prezentă și în magazine Kaufland, Winmarkt și Carrefour din Brașov, Constanța, Cluj, Ploiești și Iași.

Până în prezent, ZebraPay a semnat parteneriat cu Orange, Vodafone, Cosmote, CFR Călători, Autogari.Ro, Cat Music, Gold Call, Nobel și MyTicket.