.

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons a celebrat Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor prin organizarea evenimentului din cadrul Campaniei de educare și informare a consumatorilor în domeniul financiar bancar intitulată "Banii tăi, dreptul tău! Fii informat!", eveniment cu prilejul căruia a fost prezentată activitatea Centrului Național de Consiliere și Consultanță a Consumatorilor în Domeniul Financiar – Bancar de la data înființării acestuia și până în prezent. Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor reprezintă un prilej pentru a da dovadă de solidaritate cu mișcarea consumatoristă globală, care are drept obiective respectarea și promovarea drepturilor legitime ale consumatorilor, în sensul preîntâmpinării eventualelor practici incorecte în relația acestora cu profesioniștii.

A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons, lanseaza, cu sprijinul Bancii Nationale a Romaniei, pe 15 martie, Campania Nationala de Educare si Informare a Consumatorilor in Domeniul Financiar – Bancar, al carui obiectiv principal este cresterea nivelului de constientizare a consumatorilor romani cu privire la drepturile si obligatiile acestora in raport cu serviciile financiar - bancare, prin promovarea educarii si informarii cetatenilor cu ajutorul Centrului National de Consiliere si Consultanta a Consumatorilor in Domeniul Financiar – Bancar.

A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons va prezenta, in cadrul acestui eveniment, activitatea de consiliere si informare realizata de Centrul National de Consiliere si Consultanta a Consumatorilor in domeniul financiar – bancar si directiile de actiune viitoare in scopul modelarii constructive a mentalitatii cetateanului roman pentru transformarea acestuia dintr-un cetatean pasiv, intr-un cetatean european activ.

In cadrul proiectului, a fost lansat un numar de telefon unic - 021.9615, la care consumatorii pot suna pentru sesizari in domeniul financiar-bancar. La acest numar, in perioada 19 septembrie 2013 – 1 martie 2014, a fost inregistrat un numar de 6350 apeluri din partea consumatorilor interesati sa afle informatii necesare solutionarii alternative a disputelor in domeniul financiar – bancar.

Pe aceasta cale, A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons isi exprima intreaga consideratie fata de aceasta ocazie, care subliniaza inca o data importanta cunoasterii si protejarii drepturilor pe care cetatenii le au, in calitatea acestora de consumatori.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine ! – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor